Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Pernilla - 18 juli 2010 15:11

Läste en artikel ang hemtjänsten, var vårdtagarna var minst nöjda det som gjorde mig mest förbannad var att den vinklades som om personalen medvetet gav mindre tid än vad "kunderna" betalade för, SÅ ÄR DET INTE, man har oftast inte mer tid att att ge för man ska hinna med så många på kvällen & beslutsfattarna är så puckade så dom tror att vi kan flyga mellan vårdtagarna. Gångtiden mellan tas från den tid som vårdtagaren ska ha hjälp annars hinner man inte, visst är det helt fel, men så är det, på en kväll kanske man har 7-9 besök som ska hinnas på 5 timmar, rappotering, inlämning/hämtning av nycklar, gångtid ska även hinnas med på den tiden.

 

Vi som jobbar fattar att detta inte går ihop utan att det behövs mer personal, men få beslutsfattarna att förstå detta enkla, se det går inte   

 

 

Ahhhhh vad arg jag blir........  

 

Ps Jobbar INTE i backa Ds

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards