Direktlänk till inlägg 17 april 2007

Blandisar!!!!!

Av Pernilla - 17 april 2007 06:33

Här kommer att axplock av bilder på Västgötaspets blandningar jag har hittat!!!!!!


Kom inte och säj att det inte har ökat med Västgötaspets blandningar!!!


Ni kan ju försöka er på att gissa vad dom olika hundarna är för blandningar förutom västgötaspets!!!





 
 
Olsen

Olsen

17 april 2007 06:55

Bild nr. 6 känner jag ju igen, det var ju annonsen jag bloggade om - pudel/västgöte. Bild sju ser ut som om den har fransk bulldogg i sig. Övriga kan jag bara gissa, ettan ser ut som dvärgpinscher.

Blandningen här nedanför - Västgöte/Berner Sennen - är ju bara horribel.

Isch.

http://rex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

17 april 2007 11:23

Måste tillägga att jag inte har någe i mot hundarna i sig, dom är söta & säkert jättegoa!!!

MEN jag tycker att det är synd att Västgötaspetsen börjar dyka upp i alla möjliga blandraser.......

Mvh Nilla

 
Olsen

Olsen

17 april 2007 13:57

Samma här. Jag har träffat massor med urgoa blandraser och har inget emot blandraser som hundar. Dock har jag något emot aveln av blandraser. Och lite extra mycket när det handlar om just västgöte. Hunden på den första bilden tycker jag är jättejättesöt, även om jag starkt motsätter mig att människor använder sina västgötar i blandrasavel.

http://rex.bloggagratis.se

 
Lisbeth

Lisbeth

18 april 2007 09:59

Jag har aldrig sett en västgöteblandning, även om det säkert finns här också. Det är kanske ett lokalt betingat fenomen - vad det jag? Man tager vad man haver...

Att folk korsar raser och hundtyper är nog inte så mycket att göra åt; det har att göra med okunnighet, ekonomi, eller allmän klåfingrighet. Det som är extra tråkigt är att blandisar säljs till folk som inte vill betala för en SKK-reg valp.

Blandisar eller ej - våra hundar är beroende av oss människor och var och en lika mycket värd att älska, oavsett ras och stam. Svenska Brukshundklubben välkomnar alla hundar till sin kursverksamhet.

Det jag reagerar starkt på är att resultatet sen hängs ut på en privat blogg med allmänna fördömmanden. Det är så... respektlöst...

De här hundarna ägs ju av någon som förhoppningsvis tycker om sin hund!

Hur kul är det att ens hund är med på bild på nätet som andra kan kommentera och säga: Isch



http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Nilla

18 april 2007 18:03

ja nu var ju inte det min mening att hänga ut nån av hundarna & dess ägare, självklart är dessa hundar älskade och ska så vara, inge fel på dessa hundar och mig veterligen så är det ingen som säjer isch om hundarna i sig. Men som alltid så är det någon som ska läsa det jag skriver, som fan läser bibeln!!!!!

Självklart kommer man inte åt att folk föder upp blandraser, men jag tycker att det varje uppfödares förbannade skyldighet att informera valpköparna om att INTE andvända sin Västgötaspets till blandrasavel, ska väl inte vara svårt!!

Skulle aldrig falla mig att tycka att en blandras är mindre värd att älska än en renras!!

Men det är ett otyg av folk att bedriva blandrasavel..

och jag värnar om "min" ras och jobbar på att folk INTE ska blanda den med andra raser....är DET så fel???

 
Olsen

Olsen

19 april 2007 15:42

Det var jag som sade isch. Om blandningen mellan västgötaspets och berner sennen, detta för att jag tyckte att den inte såg speciellt trevlig ut. Oproportionerlig. Inte estetiskt tilltalande helt enkelt. Precis som det finns MASSOR av renraser som jag inte heller tycker är estetiskt tilltalande. Plus, att västgöte och berner är två raser som skiljer en hel del i storlek.

I övrigt håller jag med Nilla i kommentaren ovanför den här.

http://rex.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

20 april 2007 09:39

Jag tycker det är bra att folk får se hur tokigt det kan bli. Alla valpar är ju söta och lätta att falla för, särskilt om priset passar plånboken. Vet inte om jag själv anser mig ha råd att köpa valp för 8.000 -10.000 idag men tar nog hellre då en rasren hund från Hundstallet t.ex Får penningar kvar och ett gott samvete på köpet;) I skåne som är blandrasernas förlovade landskap, (jag vet, har bott där i 13 år) såg jag en älskad korsning Västgöte-schäfer. Den var ett monster till utseendet. Schäferns kropp och huvud med västgötens korta ben! Man måste säga att hundarna är duktiga som lyckats med bravaden att para sig trots skillnad i storlek. Ägarna talar vi tyst om, men en olycka kan hända alltför lätt;)

http://barasaras

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards