Direktlänk till inlägg 3 maj 2007

Bättre förr????

Av Pernilla - 3 maj 2007 06:33

Det skrivs ju en heldel om att det var bättre förr! VAR det verkligen det? eller är det så att man får reda på allt i dag tack vare media, data  & all teknik som finns!!??


Jag tror att barn blev slagna våldtagna, djur blev misshandlade, kvinnor for illa, skillnaden var att ingen visste om det i samma utsträckning som nu!


Eller är det så att det är värre, bryr sig folk mindre i dag?


Vad tror ni?



Jag har en låt som jag bara älskar, den är så in i bängen bra, lyssna på texsten & njut!


http://www.youtube.com/watch?v=xr9rMqkG9h0


 TEXTEN!


Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In 77 and 69 revolution was in the air
I was born too late into a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

When the head of state didn't play guitar,
Not everybody drove a car,
When music really mattered and when radio was king,
When accountants didn't have control
And the media couldn't buy your soul
And computers were still scary and we didn't know everything


When pop-stars still remained a myth
And ignorance could still be bliss
And when God Saved the Queen she turned a whiter shade of pale
When my mom and dad were in their teens
And anarchy was still a dream
And the only way to stay in touch was a letter in the mail



When record shops were still on top
And vinyl was all that they stocked
And the super info highway was still drifting out in space
Kids were wearing hand me downs,
And playing games meant kick around
And footballers still had long hair and dirt across their face


I was born too late to a world that doesn't care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair


 Ha en bra dag alla

Kram Nilla

 
 
Ingen bild

Bettan

3 maj 2007 07:37

TJÖTA!!! Klart att det var bättre förr, jag fick aldrig baksmälla, jag var ung snygg & eftertraktad *ASG* Klart att det var bättre förr

Kramiz ses sen på en fika!

 
Nina

Nina

3 maj 2007 08:15

Tror precis som du. Tror tyvärr att allt denna sk*t fanns förr också. Man kanske inte pratade om det lika mycket bara?

Visst e Dusslan fin? :)

kramis

http://niniz.bloggagratis.se

 
Lisbeth

Lisbeth

3 maj 2007 09:11

Det här har varit uppe på div bloggar, bl a min. Tog tillfället i akt och ordade vitt och brett om dagens förfall, kass skola, mm.

Men... kom raskt på andra tankar av en del kloka kommentarer. Visst har mycket blivit till det bättre, barn har blivit öppnare och mer sedda, det är tack och lov inte så mycket skuld & skam & ack & ve!

Ni ANAR inte, kära unga generation, hur det var! Äckelgubbar kunde ostraffat tafsa på kvinnor och barn, man skulle åhöra slippriga kommentarer, hålla käften och va söt!

För att inte TALA om dåtidens skvallerkäringar av båda könen, som kunde terrorisera stackars flickor/kvinnor som "råkade i olycka". Talibaner är värsta mystomtarna, jämförelsevis.

Och så alla nedlåtande och löjliga attityder mot allt som inte var medelålders vit man = NORMEN!
Det räcker med att titta på en svensk 50-talsfilm, så begriper alla vad jag menar. Hjälten till ung kvinna: DET ska du inte bry ditt söta lilla huvud med!

Idag hade karlsloken åkt på en propp! På så vis har mycket blivit till det bättre.

Tjo från Roslagen!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Olsen

Olsen

3 maj 2007 09:23

Man skulle kanske prova Omega3... Står ju nu i kö till ett ADHD-team, har uttryckt en önskan om att få prova Concerta.

Och så fick jag ju förklaringen på varför åksjuketabletter aldrig fungerade på mig *lol* Jag blev åksjuk av dem i stället. ;)

Kaffe blir jag speedad av, om jag dricker för mycket - bara en kopp har ingen effekt. ;)

Jag ville ju ha en diagnos och blev så glad när det visade sig att jag inte bara var "konstig" som sitter och skruvar på mig jämt och har NOLL tålamod. ;) Jag lever ju, i övrigt, fullt normalt med make, hund och universitetsstudier.

http://rex.bloggagratis.se

 
Gittan

Gittan

3 maj 2007 20:01

Gittan svarar N::
Det VET han uppenbarligen inte....Då hade han STÅTT!

http://www.gittantholin.se

 
Ingen bild

Nilla

3 maj 2007 21:23

Nilla svarar G

Bla bla bla.......

Du såg väl att han stooooog sååå bra i dag!!

Du ska hålla med mig, annars blir det inge mer kaffe!! *ASG* Ha det så kul i helgen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards