Direktlänk till inlägg 8 maj 2007

Intressant!

Av Pernilla - 8 maj 2007 05:55

Eilngt en uneörnskding på ett egnskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksortnävea i ett ord såtr i, det edna som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.




Visst är det intressant, detta med det skrivna ordet!




Man kan göra mycket gott & ont med skriven text, därför är det VÄLDIGT viktigt att det man skriver är SANT!!!.





Att skriva osaningar & sprida dem kan göra otrolig skada, och det ska man akta sig för.....




En vacker dag biter det en själv i rumpan!!!





Det absolut värsta jag vet är människor som vill visa sig själva i bättre dager genom att prata skit & trycka ner andra, sprida rykten, och vara elaka!!!





Jag är känd av mina vänner och bekanta för att tala sanning & att jag står för det jag säjer, har egen åsikt & att jag inte går i  NÅGONS ledband.





Ingen skiter mig på näsan, jag har min åsikt och den är MIN och ingen annans!




Hoppas att alla får en bra dag!!!Nilla

 
 
Ingen bild

Annica B

8 maj 2007 07:34

Hänt något speciellt efter som du går på som du gör i din blogg idag

Annica

 
Ingen bild

Bettan

8 maj 2007 07:41

Du har så rätt så Nilla.

 
Ingen bild

Nilla

8 maj 2007 07:43

Ja faktiskt!! fast det har inte drabbat mig direkt utan snarare indirekt!!

 
Lisbeth

Lisbeth

8 maj 2007 08:17

Men snälla Nilla, tala då ur skägget. Dunkla antydningar sätter igång en vild gissning och kan göra lika mycket skada som det du säger att du vill bekämpa.

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Nilla

8 maj 2007 08:26

Nja Lisbeth jag behöver inte det!! det kan gälla alla och envar, man känner sig bäst själv!!

finns INGEN anledning att jag ska "hänga" ut nån i min blogg, sen om folk vill spekulera om vad jag menar så är det upp till dom!



Jag ville bara poängtera att det JAG säjer står för MIG!


Eftersom jag inte har spridit några rykten så är det inte upp till MIG att "tala ur skägget"



Mvh Nilla

 
Ingen bild

Lisbeth

8 maj 2007 09:54

Nej Pernilla, man ska aldrig hänga ut folk (som inte kan försvara sig) på en blogg, alltid vara försiktig med namn och sådant.

Men det hade underlättat om du nämnt inom vilket område det rör sig; grannar, jobb, hundfolk, klubbar, etc.

Då du har en västgötaspetsblogg ligger det nära till hands att "ryktesspridningen" finns där. Men som det verkar just nu så är det fridens liljor i SKV, så det gäller rimligtvis något annat.

 
Nina

Nina

8 maj 2007 09:55

Ja det är sant! Jag kunde läsa utann problem! Önskar dig en bra dag kramis

http://niniz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

8 maj 2007 11:33

Jepp i SKV är det fridens liljor så vitt jag vet!

Att min blogg heter vastgotaspets är helt enkelt pga att jag HAR Västgötaspetsar inge annat!

Men det är inom hunderiet som det gäller.

Mvh nilla

 
Ingen bild

Lisbeth igen

8 maj 2007 13:58

Kunde inte hålla mig...
En klok person sa en gång: "hundfolk har behov av trivialt skitprat." Det ligger mycket i det, alltså typ: "TÄNKA sig att x dök upp på utställningen med nytt karlsällskap OCH har parat sin fula tik med xx hane som är tandlös/oröntgad/övertecknad, etc (stryk det som ej önskas). Sånt kan ju vara irriterande, men går att leva med. Alltså inget att bry sig i.

Allvarligare är om man vidarebefordrar obetyrkta påståenden som kan skada tredje person. Tyvärr händer detta även inom hunderiet. Ska man torgföra saker av mer allvarlig karaktär gäller det att ha ordentligt på fötter. Det duger inte med att gissa sig tilll något som man tror eller "har hört".

 
Ingen bild

Nilla

8 maj 2007 14:20

Helt rätt Lisbeth!!!

 
Ullis

Ullis

8 maj 2007 16:37

Haha fan vad coolt=))=)) Det gick ju hur bra som helst att läsa *asgrv*
Ha det bra.

http://www.bergtuvas.bloggagratis.se

 
Tezze

Tezze

8 maj 2007 21:35

Tjena! *påtalomköttfärslimpa* vart hittar jag bilderna du tog på klubben på Ebbsnoff ? haha :P KRAAM

http://hem.passagen.se/ebbsnoff

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards