Alla inlägg under april 2008

Av Pernilla - 23 april 2008 07:53

Ja det ska gudarna veta att pollen säsongen har börjat, näsan rinner, ögonen kliar & halsen är tjock....


I går kväll fick jag & Annika ett ryck, vi kokade kaffe & åkte upp till Svankällan med hundarna & hennes son Elias, vi fick en härlig promenad.


Det märks nu att våren har vaknat till liv!


En vacker snok..


Salamander bebis! (Fridlysta)



Bodil demostrerar varför man INTE ska ha flexi *L*


Denna vackra kattherre såg vi på promenaden, jag tyckte att han hittat ett så bra ställe att spana ifrån..


(Bilderna är tagna med mobilen, därför den taskiga bildkvaliten!)


Hoppas att alla får en bra dag!!


Kram Nilla

Av Pernilla - 22 april 2008 07:37

Jepp vi är ett gäng som ska träffas i Svankällan kl 12.00 & grilla & ha det mysigt!


Vi hoppas på bra väder, vill ni följa med? Hör gärna av er!!



Om ca 3 veckor 10 maj ska vi träffas igen för att ringträna

(För dom som vill inför WDS) gå en sväng & sen avsluta med fika, och jag hade tänkt att vi skulle träffas i Delsjön.



På söndag är det Småtassarna & efter det ska jag & Annika åka & träffa Erika och hennes hundar på Skogsrikets kennel



Ha en härlig vårdag!





Av Pernilla - 21 april 2008 15:06

Det är en historia om två vänner som vandrar i öknen.
Vid ett tillfälle börjar dom gräla och den ena ger den andra en örfil.


Den senare, som får ont, men inget säger, skriver i sanden: 'Idag fick jag en örfil av min bäste vän'. De fortsätter att promenera och kommer till en oas, där de bestämmer sig för att bada. Den som fått en örfil tidigare, håller på att drunkna men hans vän räddar honom.


När han kommit till sans igen, skriver han på en sten

'I dag räddade min bästa vän mitt liv'.


Den som givit örfilen och sedan räddat sin vän frågar:

När jag skadade dig skrev du i sanden och nu när jag räddat dig skriver du på en sten, varför?


Den andra svarar:  'När någon skadar oss skall vi skriva det i sand där förlåtelsens vindar lätt kan sudda ut det.

När någon gör något bra, bör vi gravera in det på en sten där ingen vind någonsin kan sudda ut det.
Lär dig att skriva dina skador i sand och dina glädjeämnen på sten.

 ************************


Något att tänka på kanske.....

Av Pernilla - 21 april 2008 07:11

Ja tyvärr så halkade jag dit i helgen, har inte rökt mycket & ska så inte göra, jag kommer inte att röka på jobbet utan bara när jag är ledig....



Igår fick barnen på SmåTassarna köra agility, det är det dom tycker är absolut roligast, dom är jätteduktiga!


Fast i bland måste vi visa hur man gör!

Och sen gör dom det själva!


Som ni förstår så har vi väldigt roligt ihop med barnen

vi är 3 ledare jag, Maria & Annika som hjälper till!


Linda var nere en sväng i går körde lite med Rex, och hjälpte till & byggde banan bland annat.

Rex är otroligt duktig på agility, hade det inte varit för matte *S*

så hade han kunnat gå långt!


När jag kom hem så överaskade Mile mig med en Ny diskmaskin

(Den gamla var kass)

Jag blev sååå glad!!


Senare på kvällen så grillade vi, mumsigt värre..


Tänk vad grillning kan göra hundar fokuserade *L*


Och självklart fick dom en bit av grillmästaren.

Kolla tungan på Rex!!


Nää nu ska jag bege mig ut på en långpromenad!


Ha en underbar dag alla (Det ska jag ha)



Kram Nilla



Av Pernilla - 20 april 2008 08:53

Ja nu jäklar är det vår, vi grillade i går kväll, årets första grill.


Guuuuud så gott det var, solen sken & jag bara njöööööt.


MUMMA........


Vi ska grilla i kväll också.


I dag är det SmåTassarna dom ska få köra Agility, det tycker dom är kul!


Ha en bra dag.


Kram nilla

Av Pernilla - 19 april 2008 06:55

Gått upp ett kilo till HUR KUL ÄR DET på en skala från 1-10

-1.............



Fan säger jag bara jag vill inte gå upp jag har kämpat som en idiot för att gå ner 17 kilo & vi ska åka på sol semester i år.


Jag skulle inte ha slutat nu innan sommaren utan väntat på dom sista 13 kilona som jag sagt från början!!!


Ja jag får se hur dagen går


I dag blir det nog Svankällan i det vackra vädret.



Ha en bra dag!


Kram



Av Pernilla - 18 april 2008 05:45

Jag går upp i vikt fastän jag ökat jätte mycket i motion + att jag äter nyttigt!!??


Jag äter INTE mer nu sen jag slutade röka, snarare tvärtom, och jag går mer & snabbare!?


Fortsätter det så här så tappar man ju sugen......... SUCK & STÖN


Ja ja ha ni en bra dag i allafall


Kram Nilla

Av Pernilla - 17 april 2008 05:38

Tänk att man kan gå upp kl 5 & vara pigg


tror att det beror på rökningen, har blivit piggare sen jag slutade.

går i och för sig och lägger mig kl 10.00, men det gjorde jag innan med....


Jag ska spara 1000 kr i månaden på ett konto (Fd Rökpengar) och jag har bestämt att dom pengarna ska gå till mig & hundarna, jag kan gå på fler utställningar, & anmäla till fler aktiviteter, kommer även att börja jobba 75% snart, och det gör ju en del.


När Anikas lille/lilla blir stor nog så ska vi börja ställa, det ska bli kul att börja på inoff, dom är oftast roligast, det verkar som om namn är bestämt,det blir en Hera eller en Tyko.


Nu väntar vi bara på att damen i fråga ska börja löpa.


Ska snart bege mig ut med doggsen & sen i väg till jobbet!


Ha en bra dag..


Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards