Direktlänk till inlägg 17 april 2009

Vårdhunden Rocky!!

Av Pernilla - 17 april 2009 18:43


Ja min fina älskade Rocky ska bli vårdhund på mitt jobb, 1 dag i veckan ska han förgylla tiden hos dom äldre..


Detta har jag försökt införa på vårat jobb sen jag skaffade hund, och nu med ny & framåt tänkande chef så gick det igenom!


Rocky passar perfekt, han är lugn vänlig & snäll...




Ha en bra fredag!



 
 
camilla

camilla

17 april 2009 18:56

Men gud så roligt!!!
Tänk om alla chefar var lika öppna för "vårdhundar"
Trevlig helg på dig Nilla!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Duritzan

17 april 2009 19:57

Snälla Lennart! Rocky behöver ju inte gå till din mamma. Ska alla de som skulle få en guldkant på sin tillvaro behöva avstå för att din mamma är hundrädd? Hur gjorde hon tidigare? Promenerade hon på småtimmarna när hundägarna sov? Det är i flera vetenskapliga utredningar visat att de allra flesta mår MYCKET bättre av att ha kontakt med en katt eller hund.

– Hunden är ett fantastiskt djur som älskats av oss människor sedan urminnes tider. Hunden är en kommunikator, en dörröppnare som stimulerar sinnena och den kan därför vara en stor tillgång inom demensvården, säger professor Barbro Beck-Friis.
Och hon är bara en av många som vittnat om den positiva effekten av att ha hundar i vården.

Tipsa personalen om något annat din mamma kan trivas med inne i sitt rum den dag Rocky är i tjänst så tjänar alla på att det finns en vårdhund!

 
Ingen bild

Nilla

17 april 2009 20:38

Ja "Lennart", det gick inte många timmar förens det kom ett surt inlägg till mig!!

Jag trodde att jag skulle slippa dessa inlägg men ack vad jag bedrog mig, allså får jag börja godkänna inläggen igen SUCK!!


Om din mamma är hundrädd det rör inte mig eller Rocky vi ska inte till henne, vad har du fått det ifrån ( ja jag vet att du inte existerar som Lennart det fattar vilken idiot som helst) Utan du vill bara ha i gång något!


Ja ja än är som sagt den sista idioten inte född!

 
Niniz

Niniz

18 april 2009 08:47

MEN så roligt och spännande!
Grattis!

Och fortsätt att stå på dig Nilla
Du gör ett jättebra jobb
Duktiga Rocky!

kramen

http://niniz.bloggagratis.se

 
erika

erika

18 april 2009 13:08

Alfa har också "jobbat" som vårdhund en dag var tredje helg när hon var unghund. Det funkade kanonbra!! Hon hade nog fortsatt med det om jag inte flyttat och där med bytt jobb. Det hela började med att min man skulle göra något"jätteviktigt" och inte kunde ha med henne under några timmar. Några timmar blev sedan varje helg jag jobbade.

Sedan gäller det ju att lägga upp sin runda/besöka de som uppskattar att ha sällskap av en hund. Var jag tvungen att gå in till någon som inte ville veta av hunden så fick jag koppla henne utanför eller så gick hon med någon annan i personalen till någon som uppskattade att få besök av en hund. Många gånger låg hon bara i allrummet vid fötterna på en blin herre. Båda njöt uppenbarligen lika mycket av det.

De gamla pratade i flera dagar efteråt om den rara lilla hunden som varit på besök!! De som inte jobbade samma helg skift förstod inte vad de talade om:-) Så när mitt skft kom tillbaks och fick höra att nu hade det varit en liten rar och go hund igen så fick de förklara.

Även min Izor valp var med innan han flyttade- funkade lika bra det. Så jag önskar er stort lycka till.

http://www.arnellslantbruk.se

 
Lisbeth

Lisbeth

18 april 2009 15:34

Jättefint! Det måste passa goa gubben...

Jag har just skrivit om collie, som alla mentaltanter skäller så mycket på, men där så många hundar jobbar i vården som signalhundar, assistenthundar och annat.

Det är vardagens hjältar!

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

18 april 2009 17:14

Wow det är ju toppen kul! Tror många äldre kommer uppskatta detta och speciellt en västgötaspets, som så många äldre haft i sitt liv på något vis!
Jätte kul Nilla!
Ja varför skulle det inte huggas direkt..hade du förväntat dig något annat, tänk så många knäpp gökar det finns!
Jag tycker varje fall det är toppen och verkligen något somo skulle införas på många många fler ställen!

 
Isabel

Isabel

18 april 2009 18:50

Vad kul!.....bra att du lyckats få igenom detta på jobbet. Vår dotters västgöte Ozzie som är son till vår Gizzmo och Bessa är också vårdhund och följer med henne på jobbet.

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Jette

Jette

18 april 2009 21:34

Jättekul för Rocky och alla de som får träffa denna goa hunden.
Tummen upp!

http://jettestrim.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena :)

18 april 2009 23:02

Hejsan :) Jag blir så glad när jag läste att det äntligen ska bli tillåtet med hundar i vården!!O samtidigt så ledsen att läsa sånna komentarer som en viss person skriver!!
Jag jobbar själv inom äldrevården i en annan stadsdel och där skriker de flesta pensionärerna efter att man ska få ta med sig djur till dom!! Jag tror faktiskt inte på fullaste allvar att någon skulle ta med sig hunden till varken någon som e rädd för eller inte vill träffa ett djur va det än e för ett djur!!Det e ju något som e frivilligt!!!!
Se bara på kriminalvården där har dom ju börjat med att ta mit djur av olika slag som rehabilitering!! O det har haft mer än god effekt även på dessa personer!!
Jag tycker det e ett toppen grej du gör,det säger väl väldigt mycket om hur mycket du faktiskt bryr dig!! Du e kanon Nilla!!!
Kranm från mig o Moisen

 
Ingen bild

Karin L

19 april 2009 19:30

Detta kommer att passa Rocky hur bra som helst. Han kommer att ge mycket glädje!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards