Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

NÄÄÄE nu är det NOG

Av Pernilla - 4 februari 2010 08:13

Nu SKA vi hitta & köpa ett hus, klarar inte av att bli väckt varje förbannade morgon mellan kl 05-06 av skrikande ungar, dom dagar jag ska gå upp ändå så är det bara jobbigt att lyssna på dom i 1 timma, är jag ledig eller jobbar kväll så blir jag galen, det är INTE okej!!

 

  

 

När till och med Marko blir väckt, ja då är det illa

(Han är extremt svårväckt)

 

Nää eget hus är det som gäller.......

 

  

 

Suck & stön   

 
 
Maria

Maria

4 februari 2010 09:37

Köp hus här! Vi funderar på att köpa helt nytt och slippa underhåll och renoveringar. Tänk vad kul om vi kunde bli grannar! ;-)
http://bostad.skanska.se/sok-bostad/Projects/Kungalv-Ullstorps-Nordangard/om_projektet/Om-project-name/

http://www.lissie.se

 
jette

jette

4 februari 2010 11:57

Nääää köp inte nytt! vi tyckte att vårt hus var ett gammalt skithus. Men nu ser vi att vi har mkt bättre förutsättningar än många av de nya.

http://www.bloggplatsen.jettesblogg.se

 
Ingen bild

Karin L

4 februari 2010 13:26

Lycka till med husjakten!! Jag stormtrivs på landet.
Fritt och skönt.

 
Ingen bild

erika

4 februari 2010 15:50

Men Karin på landet luktar det gödsel så du aldrig kan hänga ut tvätten eller bjuda hem vännerna från stan för en grillkväll i trädgården "ler"

 
Ingen bild

Lisbeth

4 februari 2010 22:05

Erika, det är inte gödsel, det är grannars grillfester som luktar pest!

Tvätt som hänger ute luktar alltid gott!

 
Ingen bild

Linda

5 februari 2010 05:12

Pernilla!....SNÄLLA!...håll dig då i kärra! Vore synd om ni flyttade här ifrån tycker jag. kram!

 
Ingen bild

Nilla

5 februari 2010 08:05

Lugn Linda vi flyttar inte från Kärra (Vilket gör att det tar längre tid att hitta hus) Och du Erika lite gödsel lukt är jag inte rädd för & vänner kan väl utan några som helst problem ta sig till landet för en grillkväll!

Men det är värre med konstiga bönder som man kan få som grannar! Dessa folk är lite konstiga & har många mystiska ideèr......*Ler*

 
Ingen bild

Karin L

5 februari 2010 08:11

Det har hänt en gång på alla år vi bott i huset att bonden, hur trevlig som helst, gjorde en storgödsling av åkern som ligger granne med oss den lördagen vi hade fest. Tror att staborna hade mer ont av det än vad jag hade. Rekomderar varmt livet på landet.

 
Ingen bild

erika

5 februari 2010 10:19

Vi som bor på landet har oftast inte ont av gödsel lukten (med få undantag) men tyvärr är det rent generellt så att människor som flyttar ut på landsbygden eller snarare flyttar ut från staden och in i de mindre samhällerna som gränsar till landsbygden som har väldigt ont av det- de kan inte bjuda hem sina vänner för det luktar och deras tvätt kan aldrig hänga ute för det luktar...jo de argumenten har jag hört till leda fast vi bara kör gödsel ett par gånger om året, ut ur fårhuset på våren och nästa vår kör vi stacken på åkern- taotalt max 3 dagar.

Det jag menar är att man hittar fel och brister på sitt boende var man än bor men förstår fullt och väl om Pernilla vill slippa i från sin " skokartong" som jag kallar den typ av lägenheter. Men det är ju för att jag själv är van vid annat boende och har försökt bo i lägenhet i likså några år men inte trivdes alls.

 
Ingen bild

Nilla

5 februari 2010 11:44

Bor inte i lägenhet utan radhus, men det är dock en skokartong *Ler* Är sååå trött på detta, och ska flytta till hus så fort vi hittar "vårt" hus...

 
Ingen bild

erika

5 februari 2010 12:58

För mig är det ingen skillnad när man bor"på varandra" oasett om dett är ovan/under varandra eller vägg i vägg - det blir lägenhetskänsla ändå.

Tack för bilden på Njord

 
Monica

Monica

8 februari 2010 09:03

Hej hej!
Visst kan det vara jobbigt med barn!
Jag har det likadant. Men när man är som mest grinig så kommer man på att jaaaaa....det händer faktiskt att mina hundar ger ifrån sig några voff, det kan hända att jag höjer volymen när jag hör bra musik, jag har senare vanor än barnfamiljen osv osv osv....
Det gäller nog att både ta o ge!
Men jag undrar ju om du har pratat med familjen? Vet dom inte om det så kan dom ju inte ens försöka att ändra sig.
Att leva så ingen någonsin blir störd i sin omgivning är omöjligt. Men det är ju så att vi reagerar på olika saker. Sen gäller det ju att inte hetsa upp sig så mycket för då mår man ännu sämre o hetsar upp sig ännu mer osv...
Finns säkert någon som är sur på att ni har hundar...eller tonåringar...eller något annat.
Men lycka till med flytten!

http://www.trollborder.webs.com

 
Ingen bild

Nilla

13 februari 2010 15:54

Hej Monica!

Ja visst hörs vi också......Ibland, men inte 2-3 timmar i sträck kl 5-6 på morgonen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards