Direktlänk till inlägg 23 januari 2008

Får väl hoppas på en bättre dag!!

Av Pernilla - 23 januari 2008 05:26

 



Ja en upprening på gårdagen vill jag inte ha!!


Det hängde med hela dan!!!


Jag var i allafall nere på klubben i går kväll & tränade lite med hundarna, det var kul, vi är ett gott gäng, grannen Annika var med ner, det är hon som ska skaffa en PON, så med promenad + träning så var vi ute i 2 timmar, det gjorde gott!


Det pågår en mycket intressant debatt i Ulvus blogg


I dag jobbar jag till 16.30 vi ska ha APT-möte.


Jag vet ju en som ska ta bussen i fortsättningen, jag & bilar är inte riktigt överens just nu!!


Vågen står still, men så har jag en liiiite paus i hårddieten, måste ta mig i kragen om det ska börja gå neråt igen!



Ska försöka ta en långis när jag kommer hem, men det bär en imot då det är svart ute, känns som om man traskar i natta!


Hoppas att alla får en bra onsdag!!


Kramen Nilla

 
 
Ulle

Ulle

23 januari 2008 09:55

Kan rekommendera pannlampa! Jag och Mickan gick promenad i Ängårdsbergen igår kväll och där finns ingen belysning...Min braiga lampa finns på Clas Ohlsson för 98:- Fyra olika starka läge + ett läge blink!

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

23 januari 2008 14:05

Allt är seeegt just nu...som man går i kola liksom!

 
Ingen bild

Linda

23 januari 2008 14:28

Glömde ju en sak! Kul att du tittade ner igår..det är alltid ett gött gäng där..själv orkade jag inte.Ha det gött!

 
Ingen bild

observer

23 januari 2008 18:54


Tänkvärda ord i raderna nedanför. För nyans i debatten.
Ett litet tillägg. Framgåmgar och bra djur föder avundsjuka och missundsamhet. Det bara måste. Skitsnacket ökar med kvadraten på framgångarna. Dax för världsutställning i Sverige-Once in a life time. Naturligtvis enligt jantlagen kasta smuts på Sveriges två främsta kennlar med västgötaspets.


Alla vi som håller på med djur kan bli anmälda för vanvård/misskötsel av djur vare sig vi vill eller inte, liksom vi är skyldiga eller inte. Har man bara fel person till GRANNE eller OVÄN så kan det bli den mest digra lunta hos miljökontoret eftersom miljökontoret då är tvungen till att åka ut endel människor ringer polisen istället, dessa åker också ut eller i bästa fall ringer upp djurägaren. Ett skadat djur som har behandlats av veterinär kan då få förödande konsikvenser för framtida djurhållning då miljöskyddsinspekteörerna försöker leka Gud.

Är glad att jag inte är den drabbade i detta fallet som beskrivs men jag vet hur det är att vara förföljd av fel personer, att alltid behöva arbeta förebyggande mot dessa människor, tänk att få arbeta för sin egen sak och inte andras, jag vet att mina djur har det bra, det vet miljökontorets djurskyddsinspektörer också vid det här laget, men de är ändå tvugna att åka ut så fort det ringer och luntan är lång hos dem, jag förstår om de en vacker dag vill ha ett slut på de trakaserier vi utsätts för, det är tyvärr den dagen de börjar leta fel hos oss. Den dagen den sorgen, men som sagt jag vet hur det är att bli anmäld flera gånger om året bara för att grannen inte gillar mig och inte för att jag verkligen gjort något fel. Sedan är jag av den åsikgten att man ska fråga och räka ut en hjälpande hand än att kasta sten på den drabbade, kan man nu inte hjälpa så var tyst istället, man vet inte vad som händer en själv

av xxx den 18 januari

 
Ingen bild

Peter

23 januari 2008 19:00

Japp!
Och vissa blir fartblinda också! Jag lyssnade på ett seminarium om hjärnforskning på TV för ett tag sedan. Där jämförde man det som försigår på en del bloggar med spelberoende. Samma mekanismer triggar på samma ställen i hjärnan.
Man drar i spaken och ser vad som händer. Ett beroende och i en del fall ett missbruk utvecklas. Tragiskt.

 
Ingen bild

högman

23 januari 2008 20:59

den där kommentaren xxx känner jag igen, den kom till min blogg i förra veckan.

Nu dyker den upp här, helt autentisk med underbara felstavningar och allt, författaren verkade genuin i sitt självupplevda trauma. Därför fick den vara kvar, trots anonymitet. Så dyker den alltså upp här, anonym avsändare. Ett slags kedjebrev?Enda förändring; påbättrad med med preludium om jantelag och "Sveriges två främsta kennlar med västgötaspets" - vem har utsett dom?

 
Ingen bild

högman

23 januari 2008 21:05

PS Det hade varit passande med citattecken när man kopierar andras inlägg
Och så den oundviklige och lika anonyme "peter" som alltid dyker upp och kommenterar sig själv.

Är det någon som går på detta längre?

Observera att det är 6 minuter mellan inläggen. Tillfälligheter?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards