Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Härligt med bra debatter!!

Av Pernilla - 24 januari 2008 05:37


Det pågår en MYCKET intressant debatt i Ulvus blogg den handlar om ögonlysning, parning och lite annat smått & gott.....


Jag personligen känner att man ögonlyser för nått man inte vet vad det är, och jag är rädd att man slår ut bra avelshudar i onödan

(vem ska ersätta ägaren?)


Det diskuteras även parningsvillighet hos Västgötaspetsen, att tikar går tomma, och att det är svårt att få till häng!


Rocky har lyckas både med häng & utan häng & bägge gångerna blev det valpar! Och visst har västgötan svårt att få till det pga sina korta ben, det blir ju lite bökigare.


Samma med Rex han har parat med häng en gång & utan en gång, bägge gångerna valpar!!


Jag har även haft tikar här som har varit villiga, men sagt i från när hanarna ska till, därimot har ingen av mina hanar varit motvilliga till att para, eller ratat nån tik!


Men bägge två skulle aldrig ta en tik med "våld" säger tiken ifrån så backar dom!


Det där är en intressant ämne, och jag hoppas att det tas upp ordentligt på uppfödarmötet (som jag tyvärr inte får gå på) är ju inte uppfödare....*S*


Och att SKV är väl förberedda, med svar ang ögonlysning & parning


Tycker att uppfödare kan kräva svar i nuläget, och klara riktlinjer i dessa frågor.....



Hoppas att alla får en riktigt bra dag i dag...


Kram nilla


Ps Jag är född i fel tid, det var denna tiden man skulle verka i Ds



 
 
Ingen bild

AnnicaB

24 januari 2008 06:50

Men om du reggar ett kennelnamn, räknas du inte som uppfödare då? Och kan gå på uppfödarmöte.

Annica

 
Ingen bild

högman

24 januari 2008 08:57

Hej Pernilla!!!!

Vad är det för trams???? Du får visst gå på SKV:s medlemsmöte, är till för alla intresserade. Tyvärr blir inte detta av i samband med årsmötet som tänkt (?) var utan senare i höst.
Se mer info bland kommentarerna på Ulvusbloggen.

Kuckeliku/Lisbeth

 
Ingen bild

observer

24 januari 2008 14:04

SORRY!!!!

Jag menade inte och trampa nån på tårna. Ville bara vinkla en debatt som jag tycker är lite ensidig för jag tyckte det som fanns i en annan blogg var bra. Glömde " tecknen hade så mycket med kopiering o klistra in o glädjem när det lyckades!
Tack för du rättade mej högman. Pernilla du kan väl ta bort det jag skrev tidigare som blev fel.

SNÄLLA gå inte in o skriv nåt nu med en gång. Jag vill helst stå för mina inlägg själv!

Tänkvärda ord i raderna nedanför. För nyans i debatten.

Ett litet tillägg. Framgåmgar och bra djur föder avundsjuka och missundsamhet. Det bara måste. Skitsnacket ökar med kvadraten på framgångarna. Dax för världsutställning i Sverige-Once in a life time. Naturligtvis enligt jantlagen kasta smuts på Sveriges två främsta kennlar med västgötaspets.



"Alla vi som håller på med djur kan bli anmälda för vanvård/misskötsel av djur vare sig vi vill eller inte, liksom vi är skyldiga eller inte. Har man bara fel person till GRANNE eller OVÄN så kan det bli den mest digra lunta hos miljökontoret eftersom miljökontoret då är tvungen till att åka ut endel människor ringer polisen istället, dessa åker också ut eller i bästa fall ringer upp djurägaren. Ett skadat djur som har behandlats av veterinär kan då få förödande konsikvenser för framtida djurhållning då miljöskyddsinspekteörerna försöker leka Gud.


Är glad att jag inte är den drabbade i detta fallet som beskrivs men jag vet hur det är att vara förföljd av fel personer, att alltid behöva arbeta förebyggande mot dessa människor, tänk att få arbeta för sin egen sak och inte andras, jag vet att mina djur har det bra, det vet miljökontorets djurskyddsinspektörer också vid det här laget, men de är ändå tvugna att åka ut så fort det ringer och luntan är lång hos dem, jag förstår om de en vacker dag vill ha ett slut på de trakaserier vi utsätts för, det är tyvärr den dagen de börjar leta fel hos oss. Den dagen den sorgen, men som sagt jag vet hur det är att bli anmäld flera gånger om året bara för att grannen inte gillar mig och inte för att jag verkligen gjort något fel. Sedan är jag av den åsikgten att man ska fråga och räka ut en hjälpande hand än att kasta sten på den drabbade, kan man nu inte hjälpa så var tyst istället, man vet inte vad som händer en själv


av xxx den 18 januari"

 
Ingen bild

högman

24 januari 2008 15:14

men så bra då!

Tack för rättelse mm. Det är andra gången på kort tid som jag får en ursäkt...

Måste bero på den annalkande våren? (fniss).

 
Ingen bild

Valle med husse

24 januari 2008 16:02

Bra debatt om västgötens parningsförmåga Men det löser väl allt. HD PRA J175 hål i hjärtat o så dålig o bristande fertilitet. E de nån som vågar slå vad? Om tie år är rasen utdöd.
Ja glömde mentaliteten den va visst dålig den oxå.

 
Tezze

Tezze

24 januari 2008 17:04

Hej nilla!
Kolla i min blod på dom urgulliga bebisarna :D
kram

http://hem.passagen.se/ebbsnoff

 
Ingen bild

Tezze..igen

24 januari 2008 17:05

menar såklart inte blod!! Så fel man stavar när det ska gå snabbt.. BLOGG menar jag såklart ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards