Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Nu har jag landat!!

Av Pernilla - 8 juli 2008 08:09

Efter helgens strapatser!


Vi har haft så roligt & trevligt CDF är en mycket rolig & trevlig klubb att vara medlem i, ett sånt stöd dom var i Stockholm när jag skulle in i ringen! För jag var nervös, jag satt och tittade innan hur den Finska domaren dömde och hon GILLADE svansade, små & grå Västgötaspetsar


Och som vi alla vet så är Rex stubbad, rejäl & brun/röd!!

Så mitt röda band var stort!!


Något som jag reagerade på var att hon släppte igenom så många svansade snabbt & enkelt, men dom stubbade skärskådade hon, några av dom svansade gick som kratter i ringen, hoppade tog knappt ett travsteg & skällde konstant, hon skrev till och med i kritiken svansens längd??


Det är förstagången jag läst det, ja det ha stått stubbad eller svansad, men nu stog det kort stubbad & på en annan kritik läste jag lång stubbad, ska man lägga så mycket vikt vid Västgötaspetsens svans??


Det stog även raka framben, ska dom inte ha det?? kunde lixsom inte röna ut om hon menade positivt eller negativt...


Såg även riktigt snygga stubbade hanar fösvinna ut med blått band!?

Var det nån svansad som fick annat är rosa??


Jag vet INGET om denna domare, men jag hoppas att det är en domare med HÖG kunskap om hur en Västgötaspets ska se ut OCH får se ut.


För annars vore det en skam på WDS


På en värlsutställning SKA din hund gå snyggt i ringen, den SKA kunna stå still framför domaren & den SKA vara tyst i ringen!!! Och inte stå konstant och gaffla.


Tro nu inte att jag inte är nöjd med rött band på Rex för det är jag, det är bra inge snack om saken, men jag reagerade lite på hur hon dömde svansar & uppförande i ringen!! Fick det inte alltid att gå ihop!!


Nog om detta nu, nu ska jag i väg till klubben & dricka kaffe & tjöta lite, ja kanske träna lite också OM det inte vräker ner!!


Ha det gott kramen!!


Nilla



 
 
Ingen bild

Lisbeth

8 juli 2008 10:44

Skönt att höra att du kom hem ordentligt!

Tjo från Roslagen

PS. Min intelligens sviker mig.... vad är CDF?

 
Ingen bild

Linda

8 juli 2008 11:11

Jepp! Cdf är en go klubb.När jag debuterade i lydnad fick jag ett gott stöd från hela gänget och alla hejade på....mycket bra kamratskap.

 
Ingen bild

Linda

8 juli 2008 12:02

Till Lisbeth: CDF är våran hundklubb...Clarebergs Djurägares Förening.

 
Ingen bild

Nilla

8 juli 2008 12:23

Föresten jag efterlyser bilder tagna i VGS-ringarna för att lägga i mitt album från WDS!! Så skicka dom GÄRNA till mig så lägger jag in dom, skriv gärna en komentar till!!

pernilla.wester2@comhem.se


Mvh Nilla

 
Olsen

Olsen

8 juli 2008 13:13

Ja, min svansade fick ett rött band. :-)

http://rex.bloggagratis.se

 
Olsen

Olsen

8 juli 2008 16:30

Ja, sett till konkurrensen är jag ruskigt nöjd med rött, det var över all förväntan. :D Jag höll ögonen öppna efter dig både på hotellet (jag bodde i rum 84) och på utställningen (på en av dina bilder kan jag se våra stolar i bakgrunden). Dock såg jag er bil på parkeringen när vi skulle åka.

http://rex.bloggagratis.se

 
Heléne

Heléne

8 juli 2008 18:15

Vad är det för fråga på omröstningen? Så kan man väl inte fråga. Naturligtvis spelar alla delarna roll mer eller mindre men att välja ut en del som är den viktigaste är ju omöjligt! Om du översätter det till Eng Bulldogg så skulle den kunna ha alla bra egenskaper och exempelvis ha en svart fläck... den skulle ju gå totalbort, likaså med bettfel...dålig mentalitet...nä man kan inte välja en viktigaste del enligt mitt sätt att se, ingen av de viktigaste delarna du radat upp kan bortses från helt och hållet.

http://www.hogwartsbulldoggs.nu

 
Ingen bild

Nilla

8 juli 2008 18:20

Det kanske du har rätt i Helené, ville ha fram vad som är viktigast för Västgötaspetsägare!

I bland tror jag man glömmer att det viktigaste är att ha en glad & frisk hund, så man letar fel & brister enl rasstandarden.

Det var väl lite det jag var ute efter......

Hur mår WW-Veteranen då??

Kramen

 
Ingen bild

Susanne Lundgren

9 juli 2008 03:58

Tjena och ett stort grattis..

Tyvärr är ju det där med utställning en sån ojämn "sport" ena dagen blir man bir/bim och nästa åker man på en slät etta...

Hunden döms efter betraktarens ögon.. som kanske inte alltid går hand i hand med rasstandarden.. TYVÄRR.. och naturligtsvis ska det vara rejält duktiga domare på en Världsutställning..

Annica träffa på en go domare nere i Malmö.. satt och läste rasstandarden i boken samtidigt som hon dömde hennes hund..

Och sist men inte minst får man inte glömma VEM som håller i snöret.. inte ovanligt att det påverkar också...

ha det gött

 
Ingen bild

Malla

10 juli 2008 10:54

Ja snöres domare finns det alltid och kommer allitd finnas, tyvärr.
Blir aldrig rättvist i rena bedömmnings sporter. Men man ska aldrig ge sig och inte bjuda på konkurrans alla går att slå, det lovar jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards