Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

Tystnad!!

Av Pernilla - 11 augusti 2008 06:29

Det var väldans vad tyst det blev på alla!!


Det visar ju bara på att jag hade rätt Herpes bland avelshundar diskuterar man inte.


Intressant länk....


I dag är första dagen av mitt nya liv, jag & Mile ska sluta röka, det kommer att bli stentufft, men jag hoppas att vi klarar det, man är ju idiot om man förtsätter att dra i sig gift!!.......


Jobbar till kl 13.00 i dag....


Kramen Nilla

 
 
Ingen bild

Linda

11 augusti 2008 06:42

Det fixar ni.Nu stöttar ni varandra.Angående tystnaden...kanske folk inte är inne på datorn så mycket nu under os....kan vara det oxå.Ha det!

 
Ingen bild

gunilla andersson

11 augusti 2008 08:55

snälla du,
tror du att du har upptäckt "att jorden är rund" eller?
Herpes är ingen ny upptäckt och det finns folk med andra raser som har stora kunskaper och som glatt delar med sig om man frågar!
Alla frågor om avel (hur man lär en hanhund para och att "ta emot hjälp" till reg av svansstatus ) kan väl diskuteras men på ett lämpligare forum än just din blogg!

 
Lisbeth

Lisbeth

11 augusti 2008 14:25

Nej, det är just det som är problemet - frågor som rör just detta, i den här rasen, har inte diskuterats där dessa hör hemma; i föreningens tidning, på hemsidan eller avelskonferenser.

Om nu Pernilla tar upp en sak som många undrar över - jag fick själv förfrågan för några år sedan varför så många vgs-valpar dör - då är detta väl bra och välgörande.

En avelskonferens ska dock hållas i slutet av sept. Se AK:s protokoll på SKK:s hemsida.
Där står även lite nytt i ögonfrågan.

En personlig synpunkt; om man nu anonymt ska uttala sig på en privat blogg, då är det lämpligt att hålla en passande ton.

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

11 augusti 2008 16:57

Vad hade frågan om reg av svansstatus och hur man lär en hanhund att para och ta imot hjälp med det hela att göra??

Och det vet jag väl att Herpes inte är en ny upptäckt, men det är en NY upptäckt för mig att den förkommer rätt mycket hos VGS....

Och Va va va GULP är inte världen PLATT??!!!

 
Ingen bild

Karin L

11 augusti 2008 22:47

Vilket totalt meningslöst inlägg av gunilla andersson i inte så trevlig ton. Att uttrycka sig hövligt är trevligare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards