Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Tänk vad sött det är med valpar!

Av Pernilla - 24 oktober 2008 07:51

Valpar är bra söta, speciellt när dom kommit till att öppna ögonen...


Jag har ett väldigt gott öga till Beiron, han verkar bli lik Rocky, skulle gärna vilja ha honom!!

(Det är den med svans)


Nu till något helt annat!


Varför har det börjat att födas så många med mycket vitt på sig?


(INGET IMOT DET NU, FÖR DOM ÄR SUPER SÖTA)


Men jag undrar varför?


Beror det på att uppfödarna nu "sparar" valparna eller har det ökat?


Och varför är det förbjudet med för mycket vitt på?


Hoppas att alla får en bra dag!!


VAV-sidan är uppdaterad


Kram Nilla

 
 
Ingen bild

Nilla

24 oktober 2008 08:00

Hmm vad dum jag är, det var väl lätt att se vem som var Beiron, han har en spak på magen ju!!!! "Flinar"

 
Ingen bild

Karin L

24 oktober 2008 08:13

Helt bedårande...

 
Maddo

Maddo

24 oktober 2008 17:56

Tack! Kramar är verklligen det bästa som finns! =)

Jag brukar ha kramdag varje tisdag för alla människor får inte kramar och kramar är viktigt! *nickar* Kram!

http://dreammaddo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

24 oktober 2008 18:11

Att det föds valpar med mycket vitt. Det kan ju bara hända sen finns det ju vissa linjer som man vet har mycket vitt i sig. Gäller nog att kolla mycket bakåt på båda sidorna vad som finns osv. Valpar med mycket vitt är jätte söta, men det är ju tyvärr inte enligt rasstandarn.
En kull med mycket vitt där bär ju även de "rättfärgade" missförstå nu inte mitt ordval, rättfärgade också anlag för vitt.
Varför de inte får vara vita, det står ju så i rasstandarn men just varför vet nog ingen det är bara är så helt enkelt.
Likaså med blått är inte hellre godkänt och är också något som kan ligga i anlag hos de "rättfärgade" i en kull med blåa valpar.
Men de så kallade "felfärgade" hundarna är ju lika älskvärda familjemedlemar och familjehundar, som de "rättfärgade", men man bör kanske upplysa valpköpare att man inte kan ställa ut och att det verkligen inte är att rekommendera att avla på valpen.
Lägger inte in några av mina egna åsikter här utan bara konstateranden......
Ha en trevlig helg alla!
Malin

 
Erika

Erika

25 oktober 2008 11:44

Min teori är att det alltid har fötts ett antal valpar med mycket vitt på sig, fast nu är vi inne i en värld med mycket datorer och digitalakamerer och kan på så sätt förmedla vad vi har hemma i valplåda, där av att man kan uppleva en "viss" ökning av dessa.

Har svårt att tro att det ökar jättemycket just nu, utan snarare att fler uppfödare använder sig av datorn och har egna hemsidor där vi andra intresserade kan få del av deras små godbitar!

Fast det är klart detta är ju min egna teori om hur det är, kanske inte alls är så i verkligheten.

http://www.arnellslantbruk.se

 
Ingen bild

Nilla

25 oktober 2008 19:59

Hmm bra tanke Erika, du har nog rätt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards