Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Pernilla - 12 maj 2008 13:05

Jag undrar om ni gör något speciellt med era Västgötaspetsar inför en utställning, med päls,mat, kroppen, tassar eller badar?


Själv brukar jag se till att mina är rena i ögonen, snoppen & borstar igenom dom, men ska/brukar man göra mer??


Ni förstår att mina utställnings nerverna börjar redan nu!!


Har lixsom inte fattat att WDS är SÅ stort!!


Vad jag har förstått så är det ca 180 Västgötaspetsar anmälda

JISSES!!!!!!


Brukar inte vara nervös inför en utställning, bara spänd, tycker att det är så kul att träffa allt rasfolk & se alla snygga hundar.


Jag ska stå i rasmontern på lördagen det ska bli exstra kul, får sätta igång & friska upp engelskan, för det dyker väl upp en hel del utlänska utställare, får be Marko (min son) hjälpa mig, han har MVG+ i engelska, han läser på IT College of Sweden, där har dom alla lektioner på engelska ja utom på idrott & svenska lektionerna då.....


Gick hem från jobbet i dag, mår inte riktigt bra, ont i huvudet, mår illa & känner mig allmänt låg!


Som tur var så slutade jag 14.30 & min eftermiddag var lugn.


Jag köpte ju två örthalsband till doggsen & herregud vad dom var bra, inte en fästing sen jag satte på dom!!


Herba Max heter halsbanden & kan beställas här

det finns även till katt, Helène en vän till mig satte det på sin katt & den gick från 15 till 0 fästingar på 3-4 dagar!!!!!


Nu ska jag bädda ner mig i soffan & lida lite..


Skänker också tröst tankar till Lisbeth som miste hela sin valpkull


Kram & ha en bra dag


Nilla



Av Pernilla - 12 maj 2008 06:01

Har nu läst mig till hur det funkar i Rex klass!


Detta är taget från SKK Sida!


12. Öppen klass konkurrens (ökk)

Denna klass är öppen för hund som vid aktuell utställning erhållit Mycket God i öppen klass.
Obs! Om minst fyra hundar erhållit kvalitetspriset Excellent kommer inte hundar med Mycket
God att tas in i ringen för placering.

I denna klass tillämpa konkurrensbedömning. Vinnande hund som tilldelats Excellent tävlar
vidare om CACIB. Bäst placerade hund som tilldelats Excellent och är berättigad att tävla om
certifikat tävlar vidare om certifikat.




Så en slätt etta kan jag inte få, men jag får vara nöjd med MYCKET GOD.

(Nog för att JAG tycker att Rex är EXCELLENT)


Sån tur att det finns folk lite här & var som håller reda på en......


Nu ska jag i väg till jobbet, känner mig förkyld, men det går väl över!!


Ha en bra dag!!


Kram Nilla


Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards