Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Händer inte så mycket!

Av Pernilla - 19 oktober 2010 06:46

Nä det gör det inte, har lärt mig att om man gör sig av med enegitjyvar & annat löst folk, så får man det lugnt & behagligt runt omkring sig!!


Väntar på Rockys op som blir den 25/10 ser både fram i mot det & inte, självklart bra att han blir av med smärtan men vad jag har förstått så är rehab tiden efter inte så kul   


Var på Skv:s medlemsmöte här i Göteborg i lördags 16/10 det var mycket trevligt men en SKAM att inte fler kom SKÄMS!!

Det var TVÅ uppfödare på plats     allt som allt var vi nog 16-18 st Är inte fler uppfödare/medlemmar intresserade? Nä skitdåligt att inte fler folk kom, vi som kom hade otroligt trevligt, diskuterade, planerade & kom fram till en hel del bra saker....


Stort tack till Ewa Sundin & Jan Helgesson   



Ha en bra dag allihop....  

 
 
Maria D

Maria D

19 oktober 2010 17:47

Jag skäms!
Eller, nej det gör jag inte men det var inget lätt beslut att välja att inte åka. Det hade varit kanonkul, men..... Förnuftet sa att jag fick prioritera på annat vis :-(

http://www.meringa.se

 
Duritzan

Duritzan

19 oktober 2010 20:35

Nej jag skäms inte - mat på bordet till hundarna och mig måste få gå före :(

http://www.duritzans.se

 
Ingen bild

Nilla

20 oktober 2010 18:16

Självklart kommer familj & andra viktiga saker före ett medlems möte, min irretation var nog mer riktad mot dom som inte bryr sig som bara sket i att komma/anmäla för att dom inte har lust, risken med att folk inte kommer är att det inte blir några medlems möten & att klubben blir en klubb för ett slutet sällskap/klubben för inbördes beundran! Trodde faktiskt att fler uppfödare & valpköpare skulle dyka upp, fler från styrelsen??!! Kommittèerna??!! Nää sorry man ska naturligtvis inte skämmas om man hade förhinder, självklart inte.....

 
angelica

angelica

21 oktober 2010 10:44

En stor risk är väl också att klubben kan läggas ner om det inte finns tillräckligt med intresse och framförallt måste ju styrelsen orka. Det är inte kul att försöka jobba för medlemmar när man inte får något tillbaka någon gång.

Förhinder finns alltid för några och det är bara att acceptera men merparten skiter nog i att gå på medlemsmöten. Det anses inte så viktigt men då ställer jag mig frågan varför? Det är ju här man har möjlighet att påverka, dessutom att bygga nätverk och bolla idéer.

Hoppas det blir bättre uppslutning för er nästa gång.... hälsar en som inte medlem.

http://kortoannat.blogspot.com

 
Ingen bild

Tove Höckgårdens kenel

21 oktober 2010 13:15

Hej Nilla!
Var vi bare 2 uppfödare ??

 
Britta

Britta

21 oktober 2010 20:12

Det BLEV i alla fall ett möte i Göteborg - Eskilstunaditot fick ställas in.
Bara att hoppas att det blir fler tillfällen.
Vi kommer i alla fall att ordna ett möte i Stockholm för dem som var intresserade av att åka till Eskilstuna - bara träffas, prata, fika och försöka peppa för att ordna aktiviteter "häromkring".

Tycker själv att klubben går från klarhet till klarhet - styrelsen ligger i som bävrar och
stämningen är på mycket god väg att bli lika trevlig som den var på 80- och 90-talet. Må det så förbli!

http://www.oxberget.se

 
Ingen bild

Nilla

21 oktober 2010 22:15

Ja det var väl bara du & Lotta (Tasstrampets Kennel)Ja om man inte räknar Ewa för då var ni 3 ;o)Ohhh fölåt Heidi var ju där också (Lärkfalkens Kennel) så 4 st allt som allt, men jag räknar inte Ewa då hon var där som representant från styrelsen....Så 3 då :o))

Och ja Britta visst blev det ett möte i Gbg & trevligt hade vi också :o))

Du skriver på pricken precis som det är Angelica!!

Mvh Nilla

 
Maria D

Maria D

22 oktober 2010 08:10

Britta: JA! Fixa ett möte i Sthlm. Jag var ju en av få som var anmäld till Eskilstuna och kommer gärna till ett möte i Sthlms-området.

http://www.meringa.se

 
Ingen bild

Britta

22 oktober 2010 08:55

Jag mailar dig Maria!

 
Ingen bild

Tove Höckgårdens kenel

24 oktober 2010 10:12

Hej igen vi var 5 Jan H er ochså uppfödare på västgötaspets men bare 4 om vi räknar vi som föder upp västgötaspets , mötet var bra tycker jag ochså

 
Ingen bild

Nilla

24 oktober 2010 10:16

Jag räknar bara dom som anmält & kom som deltagare Jan & Ewa höll ju i det hela ;o)) Ja det var ett mycket bra möta, kanske bra om man är färre då kommer fler till tals & fler vågar.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards