Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Pernilla - 26 juni 2007 18:48

1. Ägare med hund som är rädd för röda gummistövlar och gör utfall mot folk med sådana på ringer Cesar.

2. Cesar Millan tar sin stora röda SUV och åker till hemmet. Stiger ur bilen till pampig stråkmusik, gärna i slow motion. På sig har han röda gummistövlar.

3. Cesar förklarar för ägaren (samtidigt som han sätter på ett stackel på hunden och säger tschhh) att han/hon inte har ledarskapet i sin flock. Och att "hundar i synk med naturen" INTE är rädda för röda gummistövlar.

4. Cesar visar ägaren hur man lägger ner hunden på sidan "för då visar den underkastelse".

5. Cesar blir biten

6. Cesar sätter på en munkorg och lyckas till slut lägga ner hunden.

7. Sedan hämtar Cesar ännu ett par röda gummistövlar och håller dem ovanför den nedlagda hundens huvud, för att då förstår hunden att gummistövlarna står över den i rang.

8. Hunden morrar mot stövlarna, varpå Cesar rycker i stacklet och säger tschhh tio gånger tills hunden av rädsla inte vågar göra mer än ligga stilla och flåsar av stress.

9. Cesar förklarar för ägaren att det här måste man göra varje dag. Sen blir det inga problem. NU när hunden inte morrar mot stövlarna har den förstått sin plats i flocken.

10.En vecka senare filmas ägarna med hunden som ligger på en gräsmatta och blir kliad på magen - observera, utan att några röda gummistövlar syns till - ett bevis, enligt Cesar på att metoden är bra och har fungerat.

11. Inte under någon del av programmet kommer Cesar berömma eller smeka hunden, för det är ju inte att vara en ledare. Inte heller pratar han om aktivering eller om det bakomliggande orsakssambandet mellan hundens rädsla och sagda stövlar.

12. Ägaren är överlycklig. Hunden är knäckt. Röda gummistövlar skjuter i höjden i försäljning, för det har man sett på tv att det är ett bra hundträningsredskap


Författare K9Devil på vovve

Av Pernilla - 26 juni 2007 15:10

Har hittat en bra gratis sida på nätet för hemsidor, då jag har problem med den gamla!


MEEEEEEN jisses vad svårt jag har att fatta hur man bygger den

(Ska vara lätt)


Så om jag inte poppar in här på ett tag, så vet ni vad jag gör!!


Nytt nummer av VÄSTGÖTASPETSEN damp ner i min brevlåda i dag, den var rolig & intressant att läsa, en del blaha och en del ahan!!!


Så länge ahaen vinner över blahaen så är det bra!!


Ha en bra tisdag!!


Kram Nilla

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards