Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Tagit sitt förnuft till fånga!

Av Pernilla - 21 november 2008 07:53


Som svar till m, så får jag väl säga att folk har förhoppningsvis tagit sitt förnuft till fånga!


Och sen kan man inte sitta & ljuga i min blogg gång efter gång och tro att det inte avslöjas!!


Ja ja nog om detta!


I morgon åker jag & Annika & hennes barn till Lund för att titta på Rex valpar, kanske kanske så ska hon ha en son efter Rex.


I dag ska jag bara ta det lugnt, visserligen städa & tvätta men ändå, jag jobbar inte.......


I natt har det snöat i Göteborg, töat & snöat igen



Ha en helt underbar fredag......


Kram //Nilla


 
 
Ingen bild

Jette

21 november 2008 12:12

Ang omröstningen Vad är lagom att GE för en valp är en direkt fråga till de som vill KÖPA valp och till de som vill sälja till gamla stackars pensionärer o andra fattiga folk. Valpar kan faktiskt få det bra hos heltidsarbetare som inte är fattiga också. Och hundar trivs alldeles utmärkt i en lägenhet, de måste inte bo i deras rätta element. Jag tror inte att en vgs springer runt och är ledsen för att den inte får valla kossor.
Om jag får säga mitt och om vi kan hålla oss till ämnet denna gången.

 
Ingen bild

pudel ägare

21 november 2008 14:02

Sanningen finns i betraktarens ögon. Vem har monopol på sanningen.

 
Ingen bild

Nilla

21 november 2008 14:32

Det ligger väl inte i HUR mycket pengar du har som avgör om hunden får det bra!!

Och jag kan hålla med om att det inte spelar nån roll hur du bor, du aktiverar inte hunden inne utan det gör du ute!

Jag vallar inte & mina hundar mår bra, så även där håller jag med dig!

Men man behöver inte vara fattig för att backa för hutlösa priser på valpar, jag är inte fattig.......

Det är inte inkomsterna som avgör hur mycket pengar du har, det är utgifterna som gör det!!

 
Lucia Wikmark

Lucia Wikmark

21 november 2008 16:46

25 år i hunderiet..............

Jag har snart 60 år och varje dag kommer jag till ytterligare insikt om att jag bara skrapat på ytan och aldrig kommer ens i närheten av att vara "fullärd" vad det gäller någonting och VAD det än gäller.

För varje år som går kröks ryggen litet mer och jag blir mer och mer ödmjuk inför det under som kallas LIVET!

Till Jette. Min erfarenhet med mina hundar, allt mellan 9 till ibland ända upp till 13 - 14 stycketn på en gång när vi är barnvakter, är att jo visst saknar de storboskapen. Inte bara de som levt med dem här på gården utan även de nya individerna som inte är uppvuxna med kor och hästar.

Till och från har vi även nu storboskap men bara hästar nu och då lever alla upp. Det blir litet extra spänst i både steg och skall och lyckan är fullkomlig när de sitter på gårdsplanen och spanar ut över ängarna eller tar sig en tur och "tjuvvallar" någon bångstyrig sak.

Skogspromenaderna blir också mycket roligare tycker västgötarna när det är några hästar med.

Nej de springer inte runt och är ledsna men visst förhöjer hästarna och kossorna västgötens livskvalité. Inte tu tal om den saken.

Lucia


http://www.vastgötaspets.nu

 
Ingen bild

Jette

21 november 2008 19:39

Alla hundar älskar djur, natur och frihet så klart! Men bara för att du är stadsbo så betyder det inte att du inte kan förgylla hundarnas vardag. När jag går till skogs med mina är det såklart fest för dom. Men de uppskattar även en stadspromenad med allt vad där är att se. Att "bara" strosa runt på en gård hela dagarna är inte bättre än att få en daglig promenad.
Det viktigaste är att hundarna bor hos familjer som inte behandlar dem som en fågel i en bur. Jag har faktiskt även jag sålt valpar för 7000 kr. Hällre det än till människor jag inte tycker ska ha hund. Men jag tycker att rimligt pris är 10 000.

 
Heléne

Heléne

21 november 2008 22:03

Som Bulldoggs ägare känner jag att jag inte ens är i närheten av denna diskusion om priser.Hur orkar ni? Nu har ni hållt liv i denna fråga hur länge som helst det känns lite som en envis Jack Russel som aldrig släpper taget.

http://www.hogwartsbulldoggs.nu

 
Ingen bild

Nilla

21 november 2008 22:12

Håller med du... Vissa är riktiga Pitbulls *Flinar*

 
Ingen bild

en undrande..

21 november 2008 22:19

Vill vara anonym.. men är det samma Annika som skickade tillbaka sin valp TYKO till uppfödaren som ska ta en ny valp.. säljer verkligen uppfödaren ytterligare 1 st valp till denne person..

 
Ingen bild

Kicki

21 november 2008 22:28

Det blir svårt att sälja för 9000-10.000

Många uppfödare sitter med stora kullar, det är tvärstopp, precis som inom allt annat.
Det är gott om halvstora valpar kvar. En bekant har tre 9-månaders hannar.

Sänker uppfödaren priset för kvarsittare så är det inte schysst mot köpare som betalat fullt pris för syskon.

 
Ingen bild

Nilla

21 november 2008 22:29

Ja det är samma Annika, men nu är det så att det fanns en anledning till att TYKO (Alvin)lämnades tillbaka, och vem du är som frågar är INTE svårt att räkna ut!!

Men om du vill fortsätta denna fråga så kan jag på ett mycket klart sätt redogöra i detalj varför Tyko lämnades tillbaka. (men det tror jag inte du vill innert inne, eller hur?)

Mvh Nilla

 
Ingen bild

Lena

21 november 2008 23:01

Till Anonym!

Och med detta, vill du ha sagt vad?

 
Ingen bild

Jette

21 november 2008 23:06

Jasså !?!?
Det är tidsbestämt nu!
Alla är kanske inte inne och glor i bloggen varje dag, JAG har andra intressen också, men då ska jag genast sluta Helène!

 
Ingen bild

En undrande

21 november 2008 23:11

Nej ville inte ha sagt så mycket, var bara nyfiken. och anledningen var säkert bra, till att hon lämna tillbaka han.

 
Ingen bild

Jette

21 november 2008 23:12

KICKI!!
Det är inte rätt mot valparna att inte få komma till egna hem. Tänk på din bekant som har 3 hannar gående. Har hon tid till att träna alla dem? DET är inte schysst mot valparna att gå kvar bara för att uppfödaren är gniden.
Och de som har betalt fullt pris har faktiskt varit garanterad valp och många ggr valt valp.

 
Ingen bild

Nilla

21 november 2008 23:20

Hmm där får jag faktiskt hålla med dig Jette, (tro det eller ej) *L*

Mvh Nilla

 
Ingen bild

Jette

21 november 2008 23:34

VA! *L*
Tack!

 
Ingen bild

Nilla

21 november 2008 23:44

Tss det var så lite så *S*

Mvh Nilla

 
Ingen bild

Kicki

22 november 2008 08:23

Valpar är färskvara, det är svårt att sälja äldre valpar för "valppris", det verka som köparna tror att det är fel på dem. I detta fallet är uppfödaren absolut inte gniden, hade säkert kunna sälja dem för halva priset efter 4-5 månader.
Nu vill absolut ingen ha dem.

 
Ingen bild

Jette

22 november 2008 09:17

Det är inte lätt att sälja valpar som är 9 månader. Man får se till att de är sålda innan nästa kull kommer, dvs om det är en vårkull så måste de vara sålda innan höstkullen kommer för många vill helre ha en 8 veckors valp. Men det finns en del som vill ha äldre valpar också och då för att de är rumsrena.

 
Ingen bild

Kicki

22 november 2008 11:28

Nu är det ju så att med "naturraser" som västgötar så bestämmer uppfödaren inte så fritt då tikarna ofta löper med 10 månaders mellanrum. Det blir att passa på även om det inte blir vårvalpar.

 
Lucia Wikmark

Lucia Wikmark

22 november 2008 17:51

DET var värst vad somliga har ömma tår!

Jag ville bara ha sagt att ju mer jag lär mig (och kommer till insikt) desto mindre inser jag att jag vet.

"Once upon a time....." skrev en liten jänta i mitt poesialbum: "Älska, glömma och förlåta DET är livets största gåta"

Hon skrev också: "Förlova dig ofta, förlova dig ibland men gift dig för katten så sällan du kan" En sådan klokskap av en 9- åring.

Jag hittade albumet av en händelse i förrgår kväll och har haft många AHA upplevelser tillsammans med det nu i helgen. Och, litet med facit i hand så har jag följt båda råden hittills!

Lucia

http://www.vastgotaspets.nu

 
Ingen bild

Karin

22 november 2008 19:58

Jag kan inte förstå varför folk inte vill ha en hund som är 9 månader. Den kommer rumsren! Skönt. Hundarna i mitt liv har kommit då dom varit mellan 6 månader och 14 månader.Alla mina hundar har varit/år präglade av mig.Det är bara lite annorlunda arbete med en äldre hund. Men lika underbart!! Första valpen kom nu vid 50 års ålder. Håller med då är det till att sänka pris så att dom får hem. Kan bara uppmana folk att at äldre hundar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards