Direktlänk till inlägg 25 november 2008

FÖRBANNADE Flexikoppel!!!

Av Pernilla - 25 november 2008 07:29


Och kärringarna som finns i andra änden!!


I förrgår skulle Marko springa till bussen (han var sen) kl var ca 17 och det hade mörknat!


Vi har en raksträcka ner till bussen & det var den min son sprang på, när han kommit halvvägs så ser han en tanta stå på ena sidan & en liten golvmopp på andra, när han kommer nära så skriker tanten rätt ut & Marko kastar sig ner på ändan ( Skadar svanskotan) och glider fram, då visar det sig att hunden gick i flexi!!!'


Marko hade inte en chans att se det & blev naturligvis förbannad

(MED RÄTTA)


Hur fasen kan man gå på ena sidan av vägen i mörker & ha hunden på andra sidan i flexi, hur tänker man då??


INTE ALLS förmodligen!!


Från det ena till det andra, tittade Cesar M & Freddan på hundcochen i går, Cesar är duktig inge snack om saken men Freddan ja där vidhåller jag att han är för hård, rycker skriker & gapar för mycket på hundarna!


Synd att påstå att han ger lugna signaler till dessa hundar!!


För jag tycker att du kommer mycket längre i hundträning med att ge lugna signaler till en hund, självklart behöver dom en tillrättavisning också, men att hålla på och rycka & slita i dom, nej det blir inge bra!!


Var ju i väg till sjukgymnasten i går med min axel, och om den inte blir bättre kanske det blir Op, inge kul alls, så jag hoppas att den kan bli bra utan ingrepp!!



I dag ska jag och Lena åka i väg och titta på dessa fulingar



Ha en bra dag!!


//Nilla







 
 
Ingen bild

Linda

25 november 2008 08:09

Hej! kärringar med flexi är livsfarligt,hoppas Marko kryar på sig.Jag hoppas du slipper Op inget kul,själv måste jag göra det med min,men det får vänta tills krafterna kommer tillbaka...slutet av sommarn kanske.

 
Ingen bild

monika

25 november 2008 08:59

Snälla ska du nu också bestämma vad hundägare ska ha för koppel. Det var väl inte hundägarens fel. Hur långt var flexi-kopplet. dom är ej så långa att de når över en gata. Är du säker att din sons beskrivning var riktigt. du är väl ändå inte en sån som tror på allt barn säger. mina barn och andras ungar. nu är väl ändå gränsen nådd, när du bestämmer vad andra ska använda för koppel. SKÄRPNING DU ÄR INTE GUD;även om du nu tror det,som på det sista mötet på jobbet. Men samtidigt ska vi kanske vara tacksamma nu har vi något nytt att skratta åt. ses på jobbet

 
Ingen bild

m

25 november 2008 09:27

Jag har flexi och jag är ingen kärring :)
Skämt å sidor.. nu var det i gång igen med andra ord... Pernilla, din blogg förgyller verkligen tillvaron för många!
På tal om Ceasar, jag gillar inte alls honom, det är såååå lite man får se på tv, vågar inte tänka vad som händer när det inte filmas

 
Ingen bild

Annica

25 november 2008 09:36

Hej Monika och M!

Neh, Pernilla kan INTE bestämma vad andra ska ha för koppel. Och det skriver hon väl inte heller? Däremot så får man gärna tycka att har man inte kontroll över sitt flexakoppel, så ska man inte använda det?

MVH

Annica, som använder flexi ibland!

 
Ingen bild

Karin L

25 november 2008 10:33

Håller med om att flexikoppel utan kontroll är ett otyg. Tyvärr är det rätt vanligt att det är inte är kontroll med flexikoppel. Beror på den som håller i "linan".

 
Ingen bild

Nilla

25 november 2008 12:36

Till "Monika"

Jag skiter väl högaktningsfullt i vad folk har för koppel, så länge inte jag får problem med det!!

Nää jag tror inte på allt barn säger, men jag tror på min son som är 17år!!

Skrev jag gata? NÄ utan jag skrev väg! och visst går ett flexi över vägen, utan problem faktiskt....

OM du ska ha din hund i flexi så får faktiskt du som hundägare se till att inte folk snubblar på linan eller kan skada sig, det är faktiskt ditt förbannade ansvar inte andras!!

Låt säga att det kommit en moppe eller cykel, hur tror du det hade gått då med hunden & tanten??


Hmm låt se, sista mötet på jobbet??

Kan du vara så vänlig och tala om för mig när det var? För jag vet inte, kanske var du på ett påhittat, för jag har då inte varit på något möte.

Men skratta på du, om du tycker om att skratta åt att min son skadade sig, hmm ja det var ju det där med empati,undrar vem som saknar det igentligen??

 
Ingen bild

Nilla

25 november 2008 12:50

Till m

Jag tror inte det spelar någon roll längre VAD jag skriver, jag ska dödas & jag ska väck....

Men se det funkar inte på mig!!


Mvh Nilla

 
Ingen bild

Karin L

25 november 2008 13:17

Nu är det väl dags att börja spåra IP adresser. Kan bli intressant.

 
Ingen bild

m

25 november 2008 13:39

Gillar inte påhopp, men gillar att se när du skriver sådär frimodigt och berättar precis vad du tycker och tänker!
Jag tror din blogg "roar" många! Många lägger ner massor med tid och ork för att hålla låda här, och visst jag måste erkänna att i bland drar jag på smilbanden....men dock inte alltid!!! det finns gränser!

 
Lucia Wikmark

Lucia Wikmark

25 november 2008 19:06

Hejsan,

För att som omväxling prata litet hund så var vi på kurs i helgen. Och vi är helt lyriska. Går på små moln. Har inte landat på terra firma än!

Det var sååå fina lokaler. Stort, varmt, ljust, med en gräsgrön matta på golvet. En lisa för mitt onda Puppy JR knä. Det var faktiskt som att vara i någons vardagsrum.

Mat fick vi också. Det började med kaffe, juice eller the med macka, kakor och frukt som sedan stod framme hela dagen. Hemlagad lunch med sallad och nybakat bröd. Tack Tina och Kungliga Hundar!

6 hela timmar bara njutning. Emma Willblad med sina tre hundar. 11-årige Csar som hon blev världsmästare i Freestyle medpå WDS i Stockholm, lilla 9 månaders valpen och så den stora vovven. Emma så ung, så intuitiv, så skicklig och pedagogisk och framför allt så genuint positiv i sin kommunikation med oss och hundarna.

Det såg så lekande lätt ut allt hon gjorde. Det blev så lekande lätt att göra exakt samma rörelser med sin egen hund. Vi nådde höjder vi aldrig trott vi skulle nå. Bara positiva affirmationer. Aldrig någon tvekan.

Två timmar teori per dag när Emma gick igenom regler, rörelser och demonstrerade med sina egna hundar. Alla tre på olika inlärningsnivåer. Vilken njutning att se ett fullblodsproffs i aktion och Emmas samspel med sina hundar.

4 timmar egen hund träning/dag. Naturligtvis varvat med kissepauser, inaktivitetsträning och fika för de tvåbenta.

När vi åkte hem på söndagseftermiddagen var det med vemod både hos oss och hundarna. Var det roliga redan slut? Nej. Jag kände mig redo för att tävla på My Dog. Kvala in till svenska landslaget i Freestyle. Detta efter en tvådagars grundkurs!

Då har man lyckats som inspiratör och instruktör.

EMMA vad månde bliva av DIG!

TACK

från Kopparåsarna

Lucia och Isabella med västgötaspetsarna Cimbris och Arn-Thor

http://www.vastgotaspets.nu

 
Ingen bild

Nilla

25 november 2008 19:36

Till m, Tack (tror jag *ler*)

Ja min blogg både oroar & roar skulle jag tro.

Att läsa min blogg är frivilligt & man behöver absolut inte hålla med mig!!

Jag skriver vad jag tycker & tänker, vad jag tycker är rätt & fel, sen är det upp till var & en att välja......

Men att ge igen med peronangrepp på mig & mina barn, tycker jag är så jävla fegt!!

Och Karins förslag om att spåra Ip-adresser låter lockande, för en sak ska ni ha väldigt klart för er. DET GÅR!

 
Ingen bild

Gittan

25 november 2008 20:07

Men Nilla...Kan du inte STAVA???? Det ska vara ett S peronangrepp *Fniss*
(Kunde inte låta bli..)
Ang. Kärringkoppel: Det är en styggelse.

 
camilla

camilla

28 november 2008 16:06

Jädrans kärringflexi!
Ajajajjj på svanskotan.

Det var ena riktiga sötproppar i korgen.;D

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards