Alla inlägg under juni 2008

Av Pernilla - 14 juni 2008 08:32

Hoppas att allt är väl med alla, har inte samma tid & ork att blogga varje dag längre, hinner lixsom inte med, men det är ju sommar så man är ju ute en hel del!!


Jag var inne på en uppfödares sida vars hund hade parat en tik & det blev stubbade i kullen, bägge föräldra djuren var svansade!!!


Jag blev genast undrande så jag frågade några erfarna uppfödare hur detta har ha gått till!


Och fick till svar att det KAN hända, det HAR hänt förr OCH kommer att hända igen.


Det har med genitik & stubbsvansanlag att göra i allafall & naturens nyck!!


Detta med genitik är intressant men ack så invecklat!


Föresten...


Är det nån som har en Sverige dräkt att låna ut till mig ??

Tänkte ha på mig den i montern på WDS.


I går fick jag låna en mycket bra & intressant bok av Annica, Friskvård för hund av Annica Falkenberg.


Har hittat mycket intressanta saker i den, som jag ska testa.


Nu ska jag till klubben & träna ha en bra dag alla!


Kram Nilla

Av Pernilla - 12 juni 2008 23:10

Tre män var på en skogstur när de plötsligt kom till en stor, brusande älv.
De måste komma över till den andra sidan men hade ingen aning om hur de
skulle kunna klara av det.

Den förste mannen bad till Gud:
Käre Gud, ge mig styrka att korsa den här älven!
Och Pang! så gav Gud honom starka armar och ben. Han kunde simma över älven
på två timmar, trots att han höll på och drunkna flera gånger.

Då sa näste man: Käre Gud, ge mig styrka och verktyg så jag kan korsa den
här älven!
Och Pang! så gav Gud honom en roddbåt, han klarade av att ro över älven på
en timme, även om båten var på väg att välta flera gånger.

Den tredje mannen hade sett hur det hade gått med de två andra, så han bad
också en bön: Käre Gud, ge mig styrka, verktyg och intelligens så jag också
kan komma över älven!
Och Pang! så skapade Gud om mannen till en kvinna.
Hon kollade kartan, gick några meter uppför älven och promenerade över
bron.

Av Pernilla - 12 juni 2008 15:37

Var nere på klubben i morse & tränade med doggsen, Rocky går det jättebra med, Rutan & apportering sitter bra, lite för snabb att släppa apporten bara, men det är bara att träna på.



Även hopp över hinder & inkall funkar bra



Rex därimot är ett kapitel för sig! han måste ha en lekturbo motor han slår på när han fattar att han ska träna *S*


Allt blir till en lek i rasande tempo, han hoppar över hindret snurrar som en ballerina sätter sig & springer sen RUNT hindret in vid min sida sätter sig & skäller......Vad ger ni mig för det?


Apport funkar tills han ska lämna apporten då blir den plötsligt till en leksak som passas & lekas med, när han sen märker att jag surnar till så släpper han den & vägrar sen att ta den i munnen (skethund)


Jag sätter mig på huk, håller fram den & ger komandot håll, han vänder blicken, vrir huvudet, lägger sig ner, rullar runt, ja you name it...MEN nån apport tänker han då inte ta i munnen *S*


GHHAAA!!! Vafför gör han på dette viset, han VET vad håll är för något, men det är pricis som om att han inte vill utmana mig & ta den.


det som sitter bra på Rex är Rutan, den fixar han jättebra, nosar tyvärr lite än, men det ska vi jobba bort!


Nån som har något bra tips på hur jag ska jobba med apporten??


Kram Nilla

Av Pernilla - 11 juni 2008 05:38

Ja i natt kom regnet & det med besked!!


Himlen fullkomligt öppnade sig! Det var i och för sig bra, för markerna skrek efter vatten, men samtidigt lite tråkigt att det goe goe vädret försvann......


I dag jobbar jag, sen är jag ledig i 6 dagar!


Hoppas att alla får en bra dag....



Nilla

Av Pernilla - 10 juni 2008 05:54

Ja i går var jag i väg & klippte mig, det var så skönt att bli av med burret!

(Taget med mobilen)



Efter frissan så åkte jag till Zoo affären Hund & katt för att köpa Joint aid


½ kg kostar 370kr, men det är jäkligt bra!!


I vilket fall som helst så träffade jag på Kärradalens Dante Dammig där, han är 12 år, men vid otroligt gor vigör!!


En himla trevlig hund, en riktig pussnisse! Jag tog ett kort med mobilen.


Så här vacker var himlen härom dagen!


Ha en undrbar dag Kram Nilla



Av Pernilla - 9 juni 2008 07:35

I går kväll vid halv tolv fick jag, Mile & två grannar till rycka ut till dom nyinflyttade (bott här ca 3 mån), då mannen i familjen tyckte att han han skulle klappa på sin fru & det gjorde han med råge!!!


FÖRBANADE JÄVLA FEGA SVIN!!


Tack & lov så var inte deras 2½ åriga dotter hemma.


Jag blir så ledsen & förbanad varför gör vissa män så här?


Denna familjen har problem med både det ena & andra & soc är inkopplad!


(Behöver jag säga att vi letar nytt boende)


Men vi hoppas ju att dom ska bli vräkta eller flytta själva, "tyärr" så bor vi ju i bostadsrätt så det blir inte lätt att vräka dom!


Kvinnan var rätt illa slagen, men ville naturligtvis inte åka till sjukhuset eller ringa polisen, mannen hade gått hemifrån.


2 kompisar till kvinnan dök upp & då valde vi att lämna scenen.


Mile var så arg så att han skakade i går, är det något han föraktar så är det män som slår kvinnor!!


Det känns jätte jobbigt att ha fått dessa människor som grannar.........



Kram Nilla





Av Pernilla - 8 juni 2008 10:45

Kommer du ihåg när du var liten och mamma tjatade på dig och varnade dig för att ALDRIG ta emot godis av främmande farbröder??
Okej, detta är mannen hon talade om!!  

Av Pernilla - 6 juni 2008 08:34

Man ska vara stolt för att man är svensk!!!


STRÄCK på er i dag Svenskar, för det är våran dag i dag


Och till alla Västgötaspets ägare, vi ska sträcka extra på oss i dag!!


För VI har en svensk nationalras!!!



Kram till er allihop!!


Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards