Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Sen tik eller knäppa hannar!!??

Av Pernilla - 21 december 2008 07:59

 I dag är Gruffa på dygn 20-21 i löpet & mina grabbar kunde inte vara mer ointresserade??


Så antingen är dom dinga bägge två, eller så är inte Gruffa i höglöp eller så hoppar hon ägglosningen??


Dom får vara ihop under dagen men på natten hålls dom isär, när jag har haft andra löptikar här så har pojkarna blivit glada & nosat rumpa i flera minuter & busat till det när dom har släppts ihop, men ikke denna gång!


Det är knappt så att dom sniffar till??


Eller så vet pojkarna precis vad dom gör....



Problemet är att tiden börjar rinna ut & jag kan inte ha kvar denna trevliga tik.......Utan hon får åka hem oparad i dag


I dag så ska vi i väg & handla dom sista Julklapparna, sen jobbar jag Må & Tis...


The Boss är en av dom absolut största!!


Datade en kille i min ungdom om såg ut som The Boss


Kram Nilla



 
 
Ingen bild

Nyfiken

21 december 2008 10:03

Fråga; får vem som helst av hanarna para eller är det bestämt vem som ska göra det?
Förstod tyvärr inte riktigt..

 
Ingen bild

Nilla

21 december 2008 10:53

Jomenvisst, vem som helst får hoppa på!!!

Klart att det är bestämt vem som ska para, det är Rocky min gråa hane som skulle få den äran.

Jag har dom tillsamnas på dagarna & bägge hanarna visar inget intresse!

Och dom är delade på natten, allså ingen hane & tik i hop på nätterna!!


Hoppas att jag har lyckats att stilla din nyfikenhet...

Mvh Nilla
Tyvärr har jag ingen möjlighet att ha tiken längre....

 
Ingen bild

Nilla

21 december 2008 10:55

Ett förtydligande!!


Jag har allså INTE bägge hanarna i hop med tiken hela tiden, utan det är Rocky som går med henne, Rex får vara med korta stunder....

Mvh Nilla

 
Lisbeth

Lisbeth

21 december 2008 13:23

Ursäkta, men lusten att "lägga mig i" blev övermäktig!

Skicka hem tiken... Det verkar som ett typiskt fall av förlöp - har precis likadant här hemma - en av tikarna var tydligen intressant, Jack uppvaktade henne år det enträgnaste, tiken arg som ett bi, inget har hänt (och skulle inte hända heller...)

Nu har det klingat av och friden inställt sig - tiken (min alltså) kommer säkert igång med sin riktiga löpning om några veckor eller så.

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Isabel

Isabel

21 december 2008 19:17

Vadå blöder hon under förlöpet med?

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

21 december 2008 21:33

Jag tror inte att det är förlöp, då hon blöder & det var först i dag som det "stannade av" och började bli rosa, tyvärr så hann hon inte komma i höglöp & har nu åkt hem....

 
Ingen bild

Erika

21 december 2008 21:51

Jag tror nog att antingen har hon ingen ägglossning eller så är det ett förlöp trots blödningen...dina hanar skulle varit mer intresserade om det var ett riktigt löp och ägglossningen började närma sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards