Alla inlägg under oktober 2008

Av Pernilla - 24 oktober 2008 07:51

Valpar är bra söta, speciellt när dom kommit till att öppna ögonen...


Jag har ett väldigt gott öga till Beiron, han verkar bli lik Rocky, skulle gärna vilja ha honom!!

(Det är den med svans)


Nu till något helt annat!


Varför har det börjat att födas så många med mycket vitt på sig?


(INGET IMOT DET NU, FÖR DOM ÄR SUPER SÖTA)


Men jag undrar varför?


Beror det på att uppfödarna nu "sparar" valparna eller har det ökat?


Och varför är det förbjudet med för mycket vitt på?


Hoppas att alla får en bra dag!!


VAV-sidan är uppdaterad


Kram Nilla

Av Pernilla - 23 oktober 2008 05:44


Jag vet att det är många uppfödare som skriver in i avtalet när valpen säljs att den säljs som sällskap,till Utställning, att man ska Hd-rtg & ögon lysa.



Kan man då inte som uppfödare skriva in att hunden får INTE användas i blandras avel & att man upplyser valpköparen varför det inte är bra med blandrasavel & att man inte vill att den används till det!


Det får naturligtvis inte helt stopp på aveln, men jag tror att det kan hjälpa!



En idè & tanke bara!


Har pratat med några uppfödare & dom kan tänka sig att skriva till det i avtalet, det kan ju inte skada!!


Ha en bra dag!!



Rex puppisar!

Av Pernilla - 22 oktober 2008 17:40


Dom är såååå söta!!

Av Pernilla - 21 oktober 2008 21:03




Rotweiler/västgötaspets valpar, födda 26 aug. leveransklara 25 okt. Vetbes. avmaskade och id-kontrollerade vid leverans. Perfekta familjehundar, sociala och trevliga. Bra vakthundar. Referenser finns ifrån tidigare kull. Pris 3500 kr.



___________________________



Söta bladrassvalapr till salu, mamman är engelskstaff balndning och pappan är renrasig Västgötaspets, blir ej så stora cirka 40 cm höga.
Det är 2 tikar och 4 hanar dem är 5 veckor gamla och är färdiga förleverans   

    när dem är 8 veckor den 31/10/08.



_________________________________


Västgötaspets valpar

Födda 27 juni,vacsinerade,mycket bra lynne,
                         kan vara någon hund-släkting längre bak som ej är västgöta.

Ej stamtavla.


____________________________________


Finns det inget att göra?



Jag har en idè, men den kanske inte är genomförbar!


Ska kläcka den nån dag i veckan!


Ha en bra kväll!

Av Pernilla - 20 oktober 2008 15:01




Ja vad får man tag i det till en tonåring i storlek xxl, ungen är ju stor som en hel karl, han är 1,89 över havet, och han är 14 år hur ska detta sluta *S*



Ja vad hade man på 70-talet, kan nån ge mig lite klädtips?


Och var kan man hitta dessa kläder?


Mvh Nilla

Av Pernilla - 20 oktober 2008 05:36



Det blev i bloggen i går, bara för att jag råkade nämna att man inte var helt schysst alla gånger i Vgs-världen


Och alla påhopp bekräftade ju bara det


Fattar inte vad det tar åt folk, tänk att skylla alla problem på mig inom Vgs, vilka kraft & makt dom tillskriver lilla mig!


En mycket bra sak har min mamma lärt mig,

"Att ju hårdare folk jobbar för att du ska vara tyst, desto mer ska du kämpa för att höras"


Har en annan grej jag ska ta upp, men jag gör nog det en annan dag!







Hoppas i alla fall att dom flesta får en bra dag!


Kram Nilla

Av Pernilla - 19 oktober 2008 09:10


Var inne och läste på Cinas sida och blev UPPRÖRD, är det så ni är uppfödare i mellan, hjälper ni inte varandra för rasens bästa, eller är det bara få utvalda som får vara med och leka!


Tyvärr så tror jag att det är så, jag kan hålla med Cina, det är ytterst få som är öppna & hjälper en med frågor, den ENDA som har hjälp mig är



Lucia på kopparås kennel



Rex uppfödare




Tänk om man kunde säga det samma om Rockys uppfödare!




Ni må tycka vad ni vill om Lucia, men hon hjälper till & hon besitter stor kunskap i aveln & inom genitiken


Har lärt mig en hel del av henne, man måste kunna skilja på sak & person




LÄR ER DET!!




Ha en bra dag



Nilla



Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards