Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Vilt spårat.....

Av Pernilla - 1 november 2009 18:58

Yes i dag har vi ägnat eftermiddagen i skogen & lagt viltspår, Rex är helt otroligt duktig, jag klantade mig rejält i spåret men ändå så fixade han det, det började med att jag glömde att dra klöven efter mig Foten i munnen sen när han skulle gå spåret så var det Mile som skulle gå med honom & det var första gången för Mile så han stoppade Rex med ett nej när han gick i gång på spåret, då blev jag osäker på om Rex gick rätt fick en misstanke om att han bakspårade, men Rex gav sig inte utan ville gå där, Mile hade gått i väg uppåt för att kolla var klöven var, och se på fan Rex var på rätt spår, skulle kunna bita av mig hövet Skrikandes så jag lät honom gå i väg & han fixade det klockrent Skrattande Han är så duktig min lille Limpa, ja för en liten Limpa har han blivit, den gamla spårselen passade inte utan var för liten!!!!!!!! Förvånad

 

  

 

Sen var det dax för Rockys spår, han är nästan lika duktig som Rex, spårar på ett annat sätt, far lite mer hit & dit & slarvar tyvärr lite då han har för bråttom, men han hittar klöven utan större problem....Kyss

 

  

 

Sen var det Lokes tur, Annika la spår & Loke tog det galant, fast man undrade när Annika var i väg & la om Loke är en hund eller en mistlur Tyst på bilden försöker han gömma sig med klöven Skrattande

 

  

 

Detta var första gången som Mile var med & han tyckte att det var skitkul Glad så nu har vi en riktigt rolig hobby som vi kan göra tillsamans Flört vi ska i väg på lördag igen om vädret tillåter Cool

 

Är det någon som känner till nån som använder sin västgötaspets i jakt ? Inte eftersök nu utan att leta reda på villebråden.. Jag & Mile har en ide om att använda Västgötaspets i jakt, vad tror ni om det, skulle det funka tror ni?

 

 

 
 
Erika

Erika

1 november 2009 20:40

Rekomenderar inte detta om du vill kunna ha dem lösa och vill lita på att de inte sticker bara för att de får vädring på något i ett obevakat ögonblick.

Alfa har lite den tendensen- går på ex Älg & rådjur....det är skit om man glömt koppel den dagen hon får vittring. KLart det blir bra kontakt träning för oss båda HELA TIDEN! Nackdelen är att hon dessutom driver utan skall- Diza mina föräldrars förra västgöte gjorde likadant. Hon stack några gånger som liten med farsans Drever- lärt sig där igenom. Alfa gjorde samma sak med brorsans tax då han inte hade koll på dem innan han stack till jobbet då A var ca ½året..

Så det går men som jag ser det är det inte jättesmart och man får inte ut det maximala eller mest optimala. Har man en jakt hund vill man ha en drivande dvs med skall och inte en som driver i tysthet.

För mig är det så himla mycket viktigare att jag har en hund som inte sticker, som jag kan släppa ut lös på gården. Vill jag ha en hund till jakt så köper jag en hund som passar ändamålet och som har de rätta förutsättningarna- de har jakt isig Det anser jag inte att en västgöte har.

Det är precis som att köpa en tax och du vill ha en apporterande hund typ labrador...

http://wwww.arnellslantbruk.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards