Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Fy fan!

Av Pernilla - 8 november 2009 07:59

Jag har bestämt mig jag SKA låsa in mina grabbar & slänga bort nyckeln!

orsaken till det är det HÄR & det HÄR .......Tyvärr så kan jag ju inte göra det, men jag skulle vilja. Tycker att det är skitjobbigt att läsa om sånt här varje dag....

 

Nu MÅSTE vi ha fler poliser, detta går inte längre, hur ska man göra för att få staten att fatta att det behövs fler poliser på gatorna, fler närpoliser, fler stationer, i stället för alla indragningar & polisstationer som stängs


Fy fan säger jag bara till våran regering, SKÄMS. När ska ni ta erat ansvar! Ska en hel generation gå förlorad innan ni inser erat misstag....

 

 

 

Kommer osökt att tänka på denna låten!!!!

 


 


 

Nilla

 
 
Ingen bild

Stefan

8 november 2009 08:16

Håller med har själv två killar i tonåren.

 
Ingen bild

lärare

8 november 2009 08:39

Tyvärr är det inte bara fler poliser som behövs, utan också engagerade vuxna. Många unga lämnas att fostra sig själva och varandra.
Enl. min mening skulle vi behöva mer av mycket när det gäller de unga. Mer omsorg, mer disciplin, mer tid och som du skriver, närvarande poliser som ingriper.

 
Ingen bild

locket på

8 november 2009 08:49

Stoppa importen av vålskulturer för våra skattepengar nu!

 
Ingen bild

per

8 november 2009 09:21

vad skall poliserna göra? det kommer knappast hjälpa.

killarna som som är benägna att göra sånt här har redan tappat respekten för samhället och min åsikt är att dom är förlorade. det vi kan göra att skapa bättre förutsättningar för att inte fler sådana här individer växer upp.

 
Ingen bild

Rätt&Slätt

8 november 2009 10:07

Jag tycker snarare att det är föräldrarnas ansvar att uppfostra sina barn och ungdomar till goda vuxna med sunda värderingar om sina medmänniskor - det är i första hand inte polisens/politikernas/statens ansvar. Tänk om fler vore som du!

 
Jette

Jette

8 november 2009 10:25

Hpller med dig.
Men hur kan du få det till regeringens skull?

http://www.jettesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nilla

8 november 2009 11:07

Lätt Jette, det är regeringen som är besluts fattarna om hur & vart skattemedel ska fördelas...

 
Ingen bild

Nilla

8 november 2009 11:15

Hej Per klart att det hjälper med fler poliser på gatan, ja visst har dom tappat respekten för samhället redan dessa killar, men kanske kunde dettta ha förhindrats om det fanns fler poliser & fler vuxna som bryr sig! Det är ju ett sätt att skapa bättre förutsättningar att dessa indevider växer upp & får bättre repekt för samhället!

Till rätt & slätt klart att det är föräldrarnas ansvar att uppfostra sina barn, men om nu det falerar så måste det finnas andra som kan ta vid & så länge staen inte skjuter till pengar så lär det inte gå, jag tycker att man ska öpnna upp alla fritids gårdar igen, se till att det finns kompetent personal & fram för allt mer personal som hinner med & kan fånga upp ungdommar på glid!

Detta är ett SAMHÄLLS ANSVAR men utan medel så är det svårt att göra något & det är där våra politiker kommer in!

Sen tycker jag att lärarna ska få mer att säga till om i skolan som det ser ut i dag så får dom ju knappt titta på en elev utan att bli anmälda för ditten & datten...

Mvh Nilla

 
Duritzan

Duritzan

8 november 2009 12:44

Som en skolinspektör sa redan på 50-talet när skolagan avskaffades: "Det är väl bra att avskaffa den, men måste man tala om det för busarna?" Visst missbrukades skolagan, men ibland MÅSTE man använda fysiskt våld för att få stopp på en unge som inte bryr sig när man säger till att man inte får göra som han/hon gör. Under min tid som lärare - länge sen nu :( - skulle jag kunnat bli anmäld mängder av gånger, men jag blev det aldrig. Varför? Jo, ungarna kände att det handlade om att jag brydde mig och att det var rättvist.
Respekt är ömsesidigt och måste förtjänas. Jag kan inte som vuxen kräva respekt av ungdomarna om jag inte respekterar dem. Och jag måste dessutom (när det handlar om en relation, alltså inte tillfälligt möte på stan) visa att jag har något att tillföra. Att jag genom studier och livserfarenhet vet och kan mer än de och att jag är villig att dela med mig. DÅ lyssnar de unga.

http://www.duritzans.se

 
Angelica

Angelica

9 november 2009 09:24

Kan bara hänvisa till min kommentar till ditt inlägg 28 oktober.

http://kortoannat.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 22 oktober 2012 13:38

Ja det var det jag hade 😃 inget farligt, men jäkligt jobbigt då jag mår illa, är yr och vinglar lite 😣 men det ska snart vara bra igen 😉 Sen när jag mår bra ska jag ta tag i min vikt, har gått upp lite sen jag slutade rök...

Av Pernilla - 22 oktober 2012 08:48

Så här dålig som jag är nu, har jag nog aldrig varit 😢 det började för tre veckor sen och håller på än 😞 först var jag sjuk i influensan ( hostan är kvar fortfarande) sen fick jag en infektion på högra ögat, den har gett med sig, nu i...

Av Pernilla - 25 augusti 2012 11:56

Jag fick ett brev, ett brev fullt av smärta och sorg, sorg över en sjuk hund ,en hund som fick avlivas pga epilepsi, ingen ska behöva uppleva det ! Vem bär ansvaret ? Uppfödarna ? Ja jag tycker det, det är bara dom som kan utesluta hundar med epileps...

Av Pernilla - 10 juli 2012 20:44

Nu är det ruggigt länge sen jag bloggade ☺ ska skärpa mig 😏återkommer inom kort 😘...

Av Pernilla - 15 augusti 2011 09:34


Ja nu var man åter i Sverige, regniga Sverige för att vara exakt   fast det är rätt skönt, det var ju rätt varmt nere i Makedonien ca +32 i snitt, vissa dagar + 42      Jag har 1 vecka kvar på semestern, men längar faktiskt lite tillbaka till job...

Presentation


Välkommen till min blogg, den handlar mig & mina Västgötaspetsar Rocky & Rex
Och om dom aktiviteter som jag & andra här i Väst kommer att ha!

Vädret hos mig.....

Omröstning

Hur mycket är din Västgötaspets ute på promenad under en hel dag?
 Ca 1 tim
 Ca 2 tim
 Ca 3 tim
 Ca 4tim
 Ca 5 tim eller mer

Tiden går......

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Bloggvärde

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards